Har du varit i farten för min skull?

Har du någonsin tänkt på hur många människor som varit i farten för att ge dig något så enkelt som en tidning på morgonen, en kopp kaffe, en bussresa till jobbet, en banan till mellanmål? Det påstås att 1 miljon människor är i farten (visst låter det roligt att läsa "i farten"?) varje dag för att försörja Manhattan, med ungefär 1,5 miljoner invånare, med mat. 1miljon. Enbart för mat. Tänk då alla tidningar, tv-program och allt annat vi tar för givet i livet. Fullkomligt galet när man tänker på det egentligen. Eller hur?

Jag undrar hur många som på ett eller annat sätt är i farten för att ge just mig allt det jag gladeligen brukar, förbrukar, nyttjar och utnyttjar dag ut och dag in. Med största säkerhet kan jag i alla fall vara säker på att det är mångamånga som svettas och gnuggar sina geniknölar för min lyxkonsumtion. Till alla dessa, och känn dig gärna träffad om du läser detta, vill jag härmed säga TACK!

Har du någon du vill tacka?


Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag är då alltid i farten fulla farten!

2008-10-23 @ 13:21:47
Postat av: Peter

För din skull? Ne, skulle inte tro det en dag som den här men kanske någon annan dag.

2008-10-23 @ 14:23:45
Postat av: Åsa

Tänkvärt resonemang !!!



Ha en bra söndag !

2008-11-02 @ 11:33:41
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0