Frukost på sängen

Imorgon, läs alldeles alldeles snart om några futtiga minuter, är det lördag och sonen ska ges möjligheten att leva ut en liten dröm. Familjen E ska nämligen äta frukost på sängen i finfin stil så som prinsessor gör. Ni som läst den fantastiska barnboken "Så gör prinsessor" förstår givetvis vad jag menar. När vi var på blixtvisit i Luleå stannade vi till på McDonalds och åt middag och till barnboxarna följde det med barnböcker. Lovely. Sander valde en bok om "Tummen", men fick också sin nuvarande favoritbok om prinsessor av kärleken tillika sonens egna prinsessa - Majken.

Prinsessa!

En trevlig frukostdetalj förutom att den ska avnjutas i sovrummet är att vi imorgon får nybakat bröd i brevlådan. Tack vare något trevligt fotbollslag, tror jag det är, levereras det nybakat bröd hem till Dalgatan fyra lördagar i rad. Hur delicious som helst. För pappa E, läs jag, blir det nog extra trevligt eftersom jag har turen att ha sovmorgon imorgon. Frågan är dock hur lång den blir nu när sonen är laddad upp till tänderna på denna frukoststund bland lakan och örngott. Förhoppningsvis kan han iallafall hålla sig till 8-tiden. Hoppas, hoppas...

Hur ser din lördagsmorgon ut?

Kommentarer
Postat av: Monica

Va mysigt ni kommer ett ha, men känner jag Sander rätt blir det nog mys redan kring 7.00. Hoppas bara att brödet anlänt då:) Själv kommer jag nog att inta mitt morgon fika kring köksbordet tillsammans med Kimmo och Norran.

2008-10-18 @ 00:19:56
Postat av: Anna

Min lille kille, hur fin får man vara. Moster får nästan lite ont ihjärtat. Tittade igenom mina bilder på datorn i går och insåg än en gång att jag har världens finaste systerbarn.

2008-10-18 @ 13:34:47
Postat av: anna

Åh, den underbara boken!!!!!



Jag & Greta har nog läst den tusentals gånger känns det som. Hon älskade den och jag med.

2008-10-18 @ 20:58:37
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0