Uppdrag Barn

Childhood och Vattenfall vill främja debatten om utsatta barn i världen och Vattenfall skänker därför 20 kronor för varje blogg som skriver ett inlägg som länkar till uppdragbarn.se. Pengarna går oavkortat till Childhoods verksamhet och för mig känns det som en självklarhet att gynna detta och därav detta inlägg.

Initiativet till grundandet av Stiftelsen World Childhood Foundation är taget av H.M Drottning Silvia och vad man än kan tycka om henne ibland måste man gilla stiftelsens målsättning. Målsättningen är nämligen att främja varje barns rätt till sin barndom och att arbeta för bättre levnadsvillkor för utsatta och utnyttjade barn. Den misär de lever i - materiellt, socialt och emotionellt, måste helt enkelt bekämpas.

Tycker ni att det låter som något ni kan tänka er att stödja? Skriv då ett eget inlägg i er alldeles egna blogg. Se det gärna som en utmaning - Soof, Sofia, Jonas, Amanda, Ibbe, Mange, Anna, Pia, Linda, Maria, Sara, M a r i a, Alina, Suss, Malin, Oscar, Jenny, Lisa, Shelob, Lovisa och alla andra också vettja!


Kommentarer
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Kanske det .. Själv är jag jättenöjd med min ! :)



/ En tjej i storstan

2008-10-13 @ 23:07:45
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: pia

...nu stöder även jag, bra initiativ, har länge tänkt men du fick mig att verkligen ta tag i det, tack;)



god natt!

2008-10-14 @ 00:47:08
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0