V - for victory!

V!

Idag fick man läsa en onekligen trevlig nyhet då Aftonbladet kunde bekräfta att de kultförklarade rymdödlorna från tv-serien "V" återigen invaderar jorden. Nu kommer nämligen science fiction-serien som gjorde stor succé under 80-talet tillbaka i ny tappning.


De nya avsnitten i "V: The Second Generation", som nyproduktionen heter, har skrivits av "The 4400"-producenten Scott Peters och med tanke på att jag gillar både "V" och "The 4400" kan det liksom inte bli annat än en succé dör herr E. De nya avsnitten kommer i första hand att sändas i tv-kanalen ABC, men jag räknar med att någon svensk kanal köper in serien inom kort. Allt annat känns otänkbart.

Handlingen ska kretsa kring en agent vars son dras till utomjordingarna när de anländer på jorden. Liksom i 80-talsserien, kommer det första avsnittet i klassisk stil inledas med att en armada av rymdskepp sveper in över världens storstäder. Onekligen nice.


För min del känns det lite extra kul eftersom jag använder mig faktiskt av tv-serien i min undervisning. Eleverna ville se något där de pratade engelska och eftersom de har sett i stoprt sett allt och mer därtill var jag tvungen att gräva en del efter något som de inte kände igen. "V" fungerade. Riktigt bra dessutom.

Tydligen ska Robert ENglund, som spelade den snälla ödlan "Wille", medverka i nyproduktionen. För min del känns han väl sisådär halverst ointressant. För egen del hade jag nog tyckt att det varit trevligare om den vackra skräcködlan Diana eller söta doktor Juliett Parrish återfanns i rollistan. Även coole reporten Mike Donovan hade varit cool att återse.

Minns du "V"?


Kommentarer
Postat av: pia

jo jag minns lite, men jag "fick" väl typ egentligen inte se det för mina föräldrar...

2008-10-14 @ 00:51:25
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Peter

Man var nog lite för ung för V, men såg ändå.

2008-10-14 @ 15:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0