Bästa musikvideorna någonsin enligt MTV-omröstningen

1. Duran Duran - "Rio"

2. Björk - "All is full of love"

3. A-ha - "Take on me"

4. Michael Jackson - "Thriller"

5. Sigúr Ros - "Svefn-g-englar"

6. Nirvana - "Smells like teen spirit"

7. Radiohead - "Just"

8. Jamiroquai - "Virtual insanity"

9. Madonna - "Like a prayer"

10. OK Go - "Here it goes again".


Nja, smaken är ju onekligen som baken även när det kommer till val av de bästa musikvideorna genom tiderna. För min del finns det en hel del videos som jag skulle vilja slänga in där bland de bästa lika mycket som det finns låtar på topplistan som jag också skulle vilja plocka bort. Som exempelvis Nirvana - "Smells like teen spirit" som återfinns på sjätte plats. Onekligen en mycket bra låt, men är videon verkligen så särskilt bra?

Att A-ha, Michael Jackson och även Björk ligger högt upp känns dock logiskt. Även Duran Duran kan väl eventuellt motiveras efersom den liksom var så rolig när den kom, men inte kunde jag ana att den skulle vinna.Hade själv aldrig ens tänkt på den. När jag själv snabbt funderar på bra musikvideos dyker följande upp. Enjoy!
 


 

 

 

 

 

 



Oj! Det blev en hel låtlista ju! Och trots att jag redan nu slängt in en hel drös måste jag länka till ytterligare en låt som inte gick att klippa in från Youtube. Den är nämligen riktigt riktigr RIKTIGT bra i mina ögon. Fat Boy Slim - "Right Here Right Now". Vad tror du, har jag missat någon riktigt bra video?

Kommentarer
Postat av: Oscar

Onekligen schyssta videos, men kanske den här också skulle ha platsat på listan ^^



Nine Inch Nails - Only

floQ" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=V0u0AGfloQ

2008-09-27 @ 13:48:33
URL: http://paradisoscar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0