Hello Saferide

Hello Saferides nysläppta andra album "More modern short stories from Hello Saferide"  har i media fått genomgående positiva reaktioner och recensioner. Och trots att jag vet att min kära fru E kommer att hata att jag skriver om musik som enligt henne är skit kan jag inte annat än erkänna att jag faktiskt gillar det material som Annika Norlin tidigare visat upp. På nya skivan jobbar hon tillsammans med producenten Andreas Mattsson och det lilla jag har hört låter riktigt bra. Tyvärr hittade jag ingen av de nya låtarna på Youtube, men slänger istället in två gamla sköna låtar som jag gillar riktigt mycket faktiskt. Den ena är från första albumet "Introducing... Hello Saferide" och har den sköna låttiteln "If I Don't Write This Song Someone I Love Will Die" och den andra, som jag nog gillar bäst av de två, "The Quiz" kommer från EPn "Would you let me play this EP ten times a day?". Lyssna och tyck till vettja!

 


Kommentarer
Postat av: m a r i a

Hon är så bra!!! Förra skivan (den på svenska) var ruskigt bra!! Älskar den!!

Nu har jag hennes nya som släpptes idag i stereon å den är sinnessjukt bra!!!!! Högsta betyg!!

Jag säger bara: KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!



Lyssnar åxå idag på nya Bo Kaspers, den är åxå bra, andra låten är sådär men resten är ....mmm.......hur bra som helst!



Men Säkert/Hello saferide/Annika Norlin kan jag prata om i timmar......Om hur himla fantastiskt begåvad den tjejen är! Nä...nu måste jag nog gå å lyssna på skivan igen..........

2008-09-24 @ 21:55:39
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: m a r i a

ps. "Är du fortfarande arg" från förra skivan, den är så bra.....

Hoppas du hört den! Texten är så underhållande.....

2008-09-24 @ 21:56:47
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bra jobbat herr E. Jag tycker att vi ignorerar fru E och lovsjunger smartasmarta Annika - för visst är hon bra!

2008-09-24 @ 22:10:11
URL: http://soof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0