Ny sittpuff på ingång

När min stationära dator för sisådär 6-7 månader sedan drabbades av åkomman "CPU FAN NOT RUNNING" tog det rätt så makalöst lång tid för mig att bota den stackars dumburken. När jag inte kunde sitta i källaren och surfa fick jag istället ligga framför TVn och slösurfa på vår HTPC. För att denna upplevelse skulle bli mer ergonomisk tjuvlånade jag Sanders saccosäck. Onekligen skönt och bekvämt. Tyvärr tog det inte värst lång tid innan kulorna i säcken var alldeles platta, mosade av min mäktiga kroppshydda. Den en gång luftiga, fluffiga, stora och sköna saccosäcken hade plötsligt förvandlats till en svart, platt och livlös påse som inte alls var särskilt bekväm att sitta i. Ajdå.

För att Sander fortfarande skulle kunna sitta hyfsat bekvämt bullade vi därför upp säcken med kuddar. Det fungerade riktigt bra och både far och son använde säcken flitigt i dena nya skepnad. Sonen vid TV-tittande och pappan vid surfande. När pappan i huset sedan utsmyckades med en alldeles egen laptop (tack mamma!) minskades också bruket av sonens säck avsevärt. Att surfa sittandes i soffan öppnade helt nya möjligheter. Mycket nice.

Tyvärr hände då något som medförde att säcken numera bor på återvinningsstationen. En kissolycka. Not cute. Trots ett snabbt ingripande från fru E var säcken bortom all räddning. Tyvärr. Ni som haft kombinationen saccosäck+kissekatt kanske vet vad jag snackar om? De söta små kattdjuren hade en tendens att välja säcken före lådan ibland vilket medförde en stank utan dess like. I detta fall var det något liknande. Som sagt var - not cute.

 Men eftersom att jag redan hade lovat att inhandla en ny säck efter mitt kulmosande kändes det inte alltför hårt att slänga ut skräpet. Den var ju liksom redan förbrukad. Typ. Nu äär dock problemet ett annat. Det börjar liksom att brinna i knutarna litegrann. För någon dag sedan satt nämligen stackars bengeten Sander på golvet framför TVn och sa plötsligt - "Mamma, jag vill ha en säck att sitta i. Jag får så ont i rumpan." Aj, aj, dåligt samvete infann sig relativt omg hos lilla pappa. Nu måste det med andra ord inhandlas en säck asap. Frågan är bara vilken?

Det finns egentligen två huvudspår, men även en outsider som kan vara intressant. Jag antar att jag inte behöver avslöja vilken som är favorit hos fru E, men jag gör det ändå. Det är givetvis den billigaste säcken som heter Zitzack och kommer från MIO. Priset ligger på 695kr för en säck med 200 liter plastkulor.

Billig!

Min favorit är, givetvis en annan och dyrare modell, kommer från Ludde.se och kallas för Bautasäcken. Den rymmer hela 400 liter plastkulor och är en billigare kopia av den mer kända Fat Boy-säcken. Priset för denna finfina sak är 1,295kr. För min del känns det som ett okej pris.

Bauta!

Sist kommer ett alternativ som kanske får ses som en kompromiss. I mina ögon känns det dock som en dålig och dyr kompromiss. Säcken kommer från Europamöbler och heter Euro Bag. Denna säck rymmer 300 liter plastkulor och kostar 1,195kr. Varken kulmängden eller priset känns som en vettig kompromiss för att någon i familjen E skulle vara nöjd. Vilken säck tycker du känns mest intressant?

Blä!


Kommentarer
Postat av: Monica

Ta med Sander å låt honom provsitta å välja. Det var ju hans säck någon annan i huset "Krossat" :)

2008-09-04 @ 11:06:06
Postat av: Pedda

Köp en FAT BOY! Grymmaste sittmöbeln som finns!

2008-09-04 @ 16:13:44
URL: http://peddans.blogg.se/
Postat av: Mange



Vår Saccosäck såldes innan vi drog från Sthlm. En kille som var där för att köpa en tv-bänk köpte även säcken.. Både jag och Fia smålog och sa inget om kvaliten. Vår kära katt Morris har nämligen både gjort stor och liten olycka i den..



2008-09-05 @ 21:28:27
Postat av: Anneli

Självklart en FAT BOY!!

2008-09-05 @ 21:28:59
Postat av: Mange



Vår Saccosäck såldes innan vi drog från Sthlm. En kille som var där för att köpa en tv-bänk köpte även säcken.. Både jag och Fia smålog och sa inget om kvaliten. Vår kära katt Morris har nämligen både gjort stor och liten olycka i den..



2008-09-05 @ 21:29:34
Postat av: Anonym

Vår Saccosäck såldes innan vi drog från Sthlm. En kille som var där för att köpa en tv-bänk köpte även säcken.. Både jag och Fia smålog och sa inget om kvaliten. Vår kära katt Morris har nämligen både gjort stor och liten olycka i den..

2008-09-05 @ 21:31:50
Postat av: Mange



Vår Saccosäck såldes innan vi drog från Sthlm. En kille som var där för att köpa en tv-bänk köpte även säcken.. Både jag och Fia smålog och sa inget om kvaliten. Vår kära katt Morris har nämligen både gjort stor och liten olycka i den..

2008-09-05 @ 21:34:55
URL: http://stockholmstad.blogg.se/
Postat av: Erika

Okej Mange vi har fattat vad du menra=)

2008-09-05 @ 21:57:19
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: Mange



Haha.. jag lackade ur!! Sitdatorn ville ju inte registrera och visa mina inlägg.







2008-09-06 @ 00:29:54
Postat av: Linda

Om du var tvungen att välja mellan att vara döv, stum eller blind, vad skulle du välja då och varför?



Vill ha ^^

2008-09-06 @ 00:50:12
URL: http://loserangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0