Vår jourtelefon

3210!

På mitt jobb har vi lärare en jourtelefon som vi, var tredje vecka, turas om att ta med oss hem så att elever och föräldrar har möjlighet att nå oss mer eller mindre whenever, typ. Denna vecka är det min tur att ha jourtelefonen med mig och gladast över detta faktum är fru E. Helt på fullaste allvar så är det faktiskt precis så.

Tro nu för guds skull inte att hon tycker att det är jätteroligt och superkul att elever och föräldrar ringer till denna jourtelefon för så är det verkligen inte. Åh nej, fru E vill absolut inte att någon ska ringa på denna telefon. Risken finns då nämligen att fru E blir störd i hennes absoluta favoritspel - Memory!

Joutelefonen som vi dras med är en Nokia 3210. En gammal, gammal klassisk modell som jag själv personligen haft i min ägo vid ett tillfälle. På denna klassiska mobil finns det alltså ett spel som fru E fullkomligt älskar. Och detta är ingen överdrift. Åh nej, snarare ett lätt litotes. (En underdrift ni minns?)

Nu ikväll är det sista dagen som mobilen finns hemma in the "valley" och fru E passar givetvis på och anstränger sig lite extra för att få ut det mesta av tiden med telefonen och favoritspelet. Efter att vi fikat klart till ett avsnitt av finfina serien LA ink bar det i rask takt av mot sängen för att hinna med ett par rekordförsök innan John Blund kommer och hälsar på. Spännande. Onekligen.

Och nu när jag lika bloggar om spelande kan jag ju passa på att meddela att Dreamhack i Skellefteå passande nog drar igång ikväll. Jag antar dock att det inte är så många av drömhackarna som väljer att lira memory på sina Nokia 3210-mobiler just denna kväll, men här hemma är det som sagt full huggning. Själv blir jag lite smått inspirerad och funderar faktiskt på att dra igång Eishockey Manager - också det en riktigt gammal klassiker från Amiga.

Har du möjligtvis något favoritspel?

Kommentarer
Postat av: Peter

Zelda i alla olika varianter rockar långfil!!!!



Nokia 3210 har också funnits i min ägo.

2008-09-26 @ 14:34:36
Postat av: Peter

Förresten? Ser den ut sådär konstig ut på baksidan eller vad??????

2008-09-26 @ 14:35:08
Postat av: Anna

Jag älskar typ alla spel. men nintendo 8bitars här hett än idag. Zelda är nog de bästa!

2008-09-26 @ 15:58:30
Postat av: Mikke

Peter >> Det är en 3210 som körts i röntgen. :D

2008-09-26 @ 21:49:15
URL: http://litotes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0