Hur tänkte du nu - Del 9

Mandy, en 32-årig tysk kvinna, valde i lördags att helt frivilligt fnissande och skrattande hoppa ner till ett knippe livsfarliga isbjörnar inne på Berlin Zoo. Hon överlevde, men som ni kanske förstår vårdas hon för närvarande på en intensivvårdsavdelning. Hon vårdas där för bitsår i armarna, axlarna och vänster ben. Och för sina rivmärken och skrubbsår. Men hon vårdas också för sina psykiska besvär. No shit Sherlock?! Min absolut första tanke var inget annat än "Idiot, Hur fasiken tänkte du nu!?".

Efter lite research fick jag dock ta del av fakta som kanske kunde ge mig en annan bild. Den 32-åriga mamman från Köpenick, en förort till Berlin, har nämligen förlorat greppet om sitt liv fullkomligt. Hon har sedan ett par år tillbaka separerat från sin make, är arbetslös, har ett dåligt förhållande till sin åttaåriga dotter och känner sig allmänt ensam och övergiven. Ett liv långt ifrån den dröm hon en gång hade. Sedan en ganska lång tid tillbaka har hon enligt sin exman varit psykiskt instabil. Förr åt hon medicin för depression. Kanske kom depressionen tillbaka?

Men ändå? Hur fasiken tänkte du nu?



Källa: Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Linda

Det måste vara jobbigt när livet blir så tungt att man frivilligt väljer att hoppa ner till isbjörnar.

2009-04-15 @ 10:21:43
Postat av: Shelob

Jag reagerade på rubriken "Här attackerar isbjörnarna"... jag vet inte, men jag tycker snarare att den tyska galningen var den som attackerade? Tragiskt anyway.

2009-04-15 @ 11:39:01
URL: http://shelob.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Inte alls...?

2009-04-15 @ 12:12:24
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ni får absolut ta över kroken om den inte hittar något bra ställe att hänga på.

2009-04-15 @ 21:51:05
URL: http://rockansmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0