Vem blir den största idolen?

Final!

Lucka 11.
Ikväll smäller det förmodligen ganska så ordentligt i den stora vita golfbollen intill Gullmarsplan. Final i Idol. Erik ställs mot Calle. En fajt man mot ma... nej, pojke mot pojke menar jag. Min röst väljer jag att lägga på Erik. Vilken egendomligt stark pipa den lilla filuren har inom sig. Att han dessutom fick äran att sjunga Iron Maiden i sin kamp om finalplatsen försämrar inte heller hans odds som favorit i min bok. Calle å andra sidan var magnefik i sin första audition med ”Walking in Memphis” och har gjort en sjuhelsikkes grym resa under idoltiden genom att gå från en textglömmande stirraigolvetfån till en avslappnad rocker som vågar bjuda på sig själv. Det har räckt hela vägen till final. Men inte längre. Erik har varit Idols klart mest lysande stjärna hela säsongen och det vore nästan skamligt om han fick se sig besegrad av Calle. Faktiskt.

Med största tänkbara säkerhet vågar jag nästan lova att detta är vad som kommer att hända ikväll.

1. Erik vinner Idol.
2. Fru E drar in storkovan (har spelat på honom).
3. Herr E saknar Tove.
4. Sonen undrar var Eddie är.

Vad tror du händer?

Kommentarer
Postat av: ma

Eric får mina röster. Jag vinner inga pengar. Tove har skrivit kontrakt med Andreas Carlsson och blir en stjärna och Eddi saknar jag inte....

2009-12-11 @ 17:24:32
Postat av: Svägerskan

1. Jag dricker vin med fina tjejer.

2. Jag kommer att älska calles framträdanden.

3. Erik kommer att vinna, mot min vilja.

4. Lite mera vin och sällskapsspel.

2009-12-11 @ 18:42:59
Postat av: Lena

Jag håller på Erik. Men den stora idolen kommer nog bli TOVE.

//Lena

2009-12-11 @ 22:00:19
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0