Det som såg ut att bli en vanlig onsdag...

Lycka!

...blev hastigt och lustigt en alldeles förträffligt underbar och lyxig dag. Mitt i maten ringde nämligen herr Es mamma, tillika sonens farmor, och meddelade att sonens elefantiskt stora (största?) idol Amy Diamond alldeles strax skulle dyka upp i festivaltältet på Möjligheternas torg. Oj! Panik utbröt vid det äggformade middagsbordet och grekisk sallad slängdes i kalabaliken ner längst med matstruparna på herr E och son E. Sisådär femton-arton sekunder senare stod de båda pojkarna påklädda i hallen redo att brumma iväg in till city med den röda kombin.

När vi lyckats parkera ringde herr Es pappa, tillika farfar till sonen, och undrade var vi höll hus. "Vi har precis parkerat!" hojtade herr E och kastade sonen över axeln och satte iväg i full galopp mot festivaltältet. "Varför springer vi pappa?" skrattade sonen förvånat fram. "Du ska få se när vi kommer fram!" var det enda jag lyckades flåsa fram som svar på den frågan och snart hade jag älgat hela vägen fram till tältet. Och vad händer då där?

Jo. När vi kommer in i tältet står ingen annan än självaste Amy Diamond där intill farmor och farfar. Wow! Sonen blir osannolikt blyg för den lilla söta tjejen i röd jacka och det kändes litegrann som julafton på nytt. Vad gör då Amy? Jo, hon kommer fram och böjer sig ner till Sander och säger vänligt och glatt "Hej! Är det du som är Sander?" Sonen vet nu inte alls vart han ska ta vägen och istället för att utbrista i ett stort leende och skratt blir det ett viskande "Jo." med lite darr på underläppen. Amy tar det dock coolt och ger sonen tid att samla sig. Sedan får han autografer och även en något påtvingad kram. Amy försökte verkligen komma åt att ge honom en ordentligt kram, men det var inte det lättaste med den skvätträdde lille sonen. Själv hade jag i stressen tyvärr inte hunnit få med mig någon kamera, men turligt nog träffade vi en fotograf som är en vän till familjen. Hon tog kort och har också lovat att mejla. Lovely. Kan det bli mycket bättre?

Jag trodde inte det, men jo det kan det faktiskt. Innan vi åkte hem gick vi nämligen förbi en monter där man fick ballonger, kaffe och filmrullar. Ni som följer min blogg känner antagligen till sonens förälskelse till dessa gosaker och givetvis skulle sonen få sig en liten filmrulle att smaska på innan vi lämnade tältet. Under tiden undrade en av de som stod i montern om inte herr E samtidigt skulle prova på att tävla i ett memoryspel. "Man kan vinna biljetter till genrepet och även resecheckar." motiverade den trevliga monterkillen med. Okej. Herr E gjorde ett försök och pang boom. Tro det eller ej, men hastigt och lustigt hade herr E kvällens bästa resultat och om jag förstod det rätt också det tredje bästa resultatet om man räknade med de tävlande från Göteborg. Monterkillen sa då grattis och undrade om jag ville gå och se genrepet på fredag. "Jomenvisstsåklartvilljagdet!" blev mitt omedelbara svar. Sekunden efter stod jag med två biljetter till fredagens genrep. Nice.

Och jag som trodde det skulle bli en vanlig onsdag i det kalla radhuset på Valleystreet. Tji fick jag! Det blev något helt annat och en elefantiskt glad liten son somnade onekligen lycklig ikväll - ett stort och fint minne rikare. Jag räknar med att vi kommer att få höra om detta möte lång tid framöver. Kul. Roligt också att Amy var så oerhört gullig och trevlig. Jag gillar sånt. Ni kan räkna med att familjen E kommer att ringa och rösta på henne på lördag. Forza Amy!

Kommentarer
Postat av: anne

Gissa om jag tycker att det är på sin plats att även jag röstar på Amy på lördag? Även om låten är dålig så har hon förtjänat farmors röst. Hon var verkligen trevlig, ovanligt trevlig !Sen så fick jag inga festivalbiljetter men jag var i alla fall topp 10 på alla hittills tävlande...

2009-02-12 @ 07:27:11
Postat av: Lena

För några år sedan var Amy i vår stad. Fyran var helt nere i henne då, och jisses som jag slet för att få en autograf till honom. Då hade hon vakter runt sig och en pappa som bestämde vem som skulle få autografer. Men Lejonkvinnan blinkade med sina stora ögon och nästan låg på knä och morrade, så tillslut så fick han den.

Nu är Fyran snart tonåring, och tycker att Amy är töntig ;-)

2009-02-12 @ 16:07:16
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja om du och Sander vill se Amy Diamond varje dag så har jag en som ser ut som hon i min klass. Hon sjunger bättre än Amy också. Hon heter Christel.

2009-02-12 @ 17:56:41
URL: http://johannix.blogg.se/
Postat av: pia

åh...vi skulle på genrepet på lördag egentligen men nu har vi magsjuka i huset:.( eller det är i stort sett över, men vem vill vara barnvakt åt en halvnykräkt unge?!



Vilken lyckodag ni hade!!! Lycklige lilleSander:)



KRAM

2009-02-12 @ 18:35:06
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Lena

Det blev ju en riktig bra onsdag för er.

2009-02-12 @ 18:58:47
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilken fantastiskt rolig dag både för dig, men främst lille sonen.Så synd du inte hann få med dig kameran..tur i oturen då, eftersom du hade en vän på plats.



Ha en fin kväll!

2009-02-12 @ 18:59:47
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Så gulligt :-)Förstår att han är en jätteglad kille idag

2009-02-12 @ 20:33:57
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Anna B

Wow det kan man ju aldrig ens drömma om när man vaknar en kall morgon... Snacka om annorlunda onsdag... Hur såg en torsdag ut då? Kunde den toppa veckan?

Kram anna

2009-02-12 @ 21:57:19
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Helen

Vilken lyckodag för sonen.

Ha en underbar dag i dag också

2009-02-13 @ 10:02:35
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: tess

Kikar in å önskar er en trevlig helg. //Tess

2009-02-13 @ 10:39:44
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vilken härlig dag! Ibland faller allt bara på en så där och dagen blir lite rosaskimrande...

Mysig blogg du har!

2009-02-13 @ 13:00:51
URL: http://livetsommest.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0