I am the chosen one

Hastigt och lustigt fick jag en förfrågan om jag ville anmäla min lilla rosa blogg till en undersökning, eller till möjligheten att få delta i en undersökning. Över 100 bloggar anmälde sig och endast 5 skulle väljas ut att få delta. Jag anmälde mig som en av de sista. Tror ni att jag kom med? Jo. Kanske var rubriken lite väl avslöjande?

Under den närmaste månaden kommer en population, dvs en grupp läsare, att följa min blogg i olika perioder. Vilka läsarna är, kommer för mig som bloggare att vara hemligt för att de kvalitativa, likväl kvantitativa, undersökningarna ska vara så objektiva som möjligt är.

Populationen kommer med jämna mellanrum få svara på enkäter, med frågor gällande min blogg i den kvantitativa delen. I den kvalitativa kommer läsaren att intervjuas under 1-2 timmar, där syftet just är att diskutera  den lilla rosa bloggen ur ren användbarhets synpunkt. Syftet är att få fram hur läsaren uppfattar, tolkar och förstår det som skrivs i bloggen, och om hur mitt användargränssnitt påverkar läsaren i en negativ eller positiv aspekt. Min vita text mot den rosa bakgrunden lär med största sannolikhet inte direkt uppskattas sådär supermycket. Vissa verkar tydligen ha makalöst svårt med att läsa de finfina vita orden. Trist. Men visst fasiken är det snyggt?!

Efter att de den första delen av undersökningarna är klar kommer forskarna att fortsätta följa mig under hela våren. Ur olika synvinklar. Spännande. Under den första månaden får jag inte ändra något i min bloggdesign, men sen är det fritt fram att trixa hej vilt med html-koderna. Om jag vill och orkar.

Studien är en offentlig handling, dvs när den är klar kan vem som helst, som önskar, ta del av den. De kommer dock aldrig i detalj beskriva vad som skrivs i min blogg, utan bara på ett övergripande plan presentera den. Ni läsare som eventuellt oroar er för att bli uthängda och alldeles på tok för offentligt uthängda behöver alltså inte oroa er det allra minsta.

Nåväl, nu vet ni vad som väntar. Kan bli såväl spännande som intressant och matnyttigt. Den som läser och följer min blogg får helt enkelt se...


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag önskar dej lycka till, kolla så att det inte är Fru E som är en av dom utvalda att läsa. Hehe

2009-02-10 @ 20:48:34
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Anna B

Oj så spännande... Har aldrig ens tänkt på att man kan göra sånt... ja se hur nybörjare man egentligen är... :P Hoppas det går bra för dig Mikke! Kram anna

2009-02-10 @ 20:48:49
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Grattis

2009-02-10 @ 21:21:20
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Tanten

Spännande!

2009-02-10 @ 21:41:25
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gratulerar!! Nja vet inte om jag tycker det är så svårt att läsa det vita mot det rosa....gillar rosa och är en positiv person....då funkar allt!! En undran varför kallar du din blogg för den "lilla" rosa....jag tycker inte den är liten i något avseende.....helt enkelt en INTRESSANT rosa blogg.

Betr. säng så har du alldeles rätt, det är värt att investera i en bra. Kanske just därför det tar lite tid....fast skall erkänna att jag inte visste att det var så dyrt. Hittade en superfin idag...kostade 98000:- på REA!!! Nåja det är inte i den prisklassen vi tänkt oss men ändå....dyyyyrt! Ha en bra kväll!!/Kram till er alla

2009-02-10 @ 22:50:34
URL: http://livscoach.blogg.se/
Postat av: Merja

Tack för gratulationen :)

Jo en Semla är som balsam för själen men ack så förbjudet då man äter GI, men det

struntar jag i idag :)



Vilken fin blogg du har och vilken fin familj.

Ha en bra dag.



2009-02-11 @ 07:41:24
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0