Melodifestivalen - Göteborg

Nu drar den stora musikfesten äntligen igång och i vanlig ordning kommer ni givetvis att kunna läsa mina tips och tankar kring detta event right here på den rosa bloggen. Första deltävlingen äger rum i goa, glada Göteborg och startfältet bjuder på en hel del godbitar. Här följer en kort genomgång av dagens startande.

Alcazar låter precis så som man förväntar sig att de ska göra. Energiskt och proffsigt. I like. Något annat som jag gillar skarpt är Nina Söderquist bidrag som är en oerhört störtskön dänga! Kraft, bra röst och lagom mycket power. Marie Sernholt levererar också hon en fullt acceptabel melodi som klart motsvarar mina och förmodligen också alla andras förväntningar. Shirley Clamp eldar på med en pampig ballad, men i mina öron har hon endast lyckats bra en endaste gång och det var givetvis med guldkornet "Min kärlek". I övriga stugor runt om i landet är det dock högst troligt att detta går hem. Emilias bidrag känns lite för mesigt för att kunna falla mig i smaken och absolut ingen ny "I´m a big big girl..." Mesigt känns också Jonathan Fagerlunds bidrag. Det blir liksom aldrig tillräckligt rejält. Caroline af Ugglas känns med sitt typiskt egna bidrag helt och fullkomligt chanslös. Scotts satte de svenska dansbandsfolkets hjärtan i brand i Dansbandskampen och deras bidrag bjuder på trallvänlig och dansbandsmedryckande dansbandspop. De får säkert många röster. Inte en endaste av mig dock.


Mitt tips:
Till Final: Alcazar och Marie Sernholt

Andra Chansen: Nina Söderquist och Shirley Clamp

Mina Favoriter: Alcazar och Nina Söderquist


Kommentarer
Postat av: Anna B

Jo nu är allt förberett... Allt godis och snacks ordningsställt i skafferiet. Har dock ingen förtitt förutom hos dig då... De verkar vara ena medryckande och helt klart favoriter av de jag hört... ;) Önskar dig en riktig schön schlagerkväll! kram Anna

2009-02-07 @ 18:48:08
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Ananas

Tack tack för lyckoönskningen.. :)

2009-02-07 @ 19:26:31
URL: http://ananas.blogg.se/
Postat av: anna

Marie trodde jag oxå på men Caroline knep ju hennes plats väldigt otippat enligt mig, och dig :0

2009-02-07 @ 21:24:19
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0