Super Bowl 43

SUPERBOWL!

Sorry Soof. Jag vet att du nästan la ner att läsa min blogg förra gången superbollen var på tapeten. Denna gång lovar jag dock att försöka hålla mig till högst två inlägg om detta spektakel. Just det du nu läser samt eventuellt ett till. Helt beroende på om finalmatchen blir något att skriva om vill säga. Återstår som skrivet att se.

Mitt favoritlag, jo jag har faktiskt ett favoritlag även i amerikansk fotboll. Töntigt I know, Pittsburgh Steelers ställs i den 43:e finalen mot Arizona Cardinals. Ska man se till lagens förutsättningar torde Pittsburgh ha en bättre möjlighet att stå som slutsegrare då laget har en något starkare spelaruppsättning än sina motståndare. Steelers defensiv har som vanligt varit lagets största styrka och alla vet vi ju att ett bra försvar vinner matcher. Right? Cardinals har dock samtidigt haft en sjukt vass offensiv under slutspelet och gjort över 30 poäng i samtliga matcher. Frågan är om det är deras anfall som är/varit extremt bra eller om de har mött usla försvar. Mest troligen är det givetvis en kombination av de båda och det kommer därför att bli oerhört intressant att se hur de klarar sig mot Pittsburghs erkänt stabila defensiv. Spännande värre, eller hur Soof?

Precis lika stort som själva matchen i sig är den påkostade halvtidsshowen. I år är det Bruce Springsteen som tillsammans med sitt E-street band ska skråla, skräna och bjuda på en elefantisk show utan dess like. Jag misstänker att en gammal goding som Born in the USA känns ganska given i låtlistan. Landet där borta på andra sidan pölen känns ju lite smått patriotiska dagar som dessa.

Sändningen startar kl 23.55 på TV6. Jag kommer att kolla. Du?

Kommentarer
Postat av: Anna B

Nej det intresset kommer jag inte att uppta...gissar jag...Men det är en kvalificerad gissning! kram anna

2009-02-01 @ 20:03:54
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Julia

väldigt nyfiken på (familjens namn?) vad ejrevi står för :D

2009-02-01 @ 22:13:55
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Herr E

Julia >> Namnet betyder tydligen "RIV EJ" på typ finska. Namnet är dock inte det minsta finskt även om man mycket väl kan tro att så är fallet.

2009-02-01 @ 23:28:00
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Duracellmamman

Är bara snabbt inne med en härlig Måndags kram!!



Önskar Dig en underbar vecka!!



Massor av kramar!!!



Ps. Har den gågna helgen enbart ägnat den åt studier, så tiden för att besöka Din härliga blogg har inte funnits. Återkommer ikväll o läser i kapp mig!

2009-02-02 @ 10:10:21
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Lattepappan

Jag lägger till dig i min bloglovin, så jag inte missar dig när det är dags för nästa tävling, gillar din blogg skarpt :D

2009-02-02 @ 18:51:27
URL: http://lattepappan.se/wp
Postat av: Micke

Inget intresse av Super Bowl.

Tycker mer synd om bollen.he he.

Sparkad o sen slänger man bort den.

2009-02-02 @ 21:26:03
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0