Hur länge ska man sova egentligen?

Jag hade jätteont I huvudet I morse när jag vaknade runt halv 9-tiden. Eller när sonen vaknade rättare sagt. Det är liksom han som bestämmer när jag ska vakna här hemma. Jag kravlade mig ner till mellanvåningen och fixade välling, slog på tv:n, hjälpte sonen på toa allt sånt. Huvdvärken, den elefantiska, vägrade att släppa. Efter en stund steg även fru E upp tillsammans med den lila söta dottern. Kära, bästaste fru E. Jag berättade om min elefantiska huvudvärk och bad om att få sova en liten stund till. "Det går bra." Underbart, tänkte jag och smög snabbt upp på övervåningen.

Nu, alldeles just precis för sisådär 30 minuter sedan väcks jag. "Mikke? Nu är klockan halv tre. Är du vaken?". Fru E står i hallen och skriker. Hallå?! HALV TRE?! Inte fasiken hade jag väl tänkt sova sååååå länge? Kära och bästaste fru E hade dock dragit på stan och "tröstshoppat" som hon kallade det. Tydligen hade hon försökt att konversera en aning med mig. "Jag drar på stan nu... yadayada... är du med?". Jag minns givetvis ingenting alls av detta. Inte ett smack. Och här sitter jag nu förvirrad. Nyvaken. Är dessutom bortbjuden på middag till grannkamraterna lagom till ishockeyn som börjar om ungefär 51 minuter. Allt känns väl inte riktigt superduper på topp om jag ska vara fullkomligt ärlig. Och hur ändå in i Bergsbyn ska jag någonsin lyckas somna inatt?

Huvudvärken är dock makalöst mycket bättre. Nu duschen.


Kommentarer
Postat av: Anna B

Oj, det var det grymmaste i att sova bort en huvudvärk. Sen är det inte skoj att se hockey och gå och förlora... 5-4 är inte det vi ville se!

Hoppas att du kan somna i kväll!

kram Anna

2009-01-10 @ 18:36:25
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Thyllan

Ta och njut av sömnen, för katten! Det var väl decennier sen vi småbarnsföräldrar fick göra en sån grej, eller hur? Själv har jag försökt vara hockeyhjälte idag. På skridskor. Sitter nu med handen i bandage efter årets praktvurpa.. hihihi.. Det måste ha sett helt sjukt ut. Det kändes som de svartgula spelade med helkroppsbandage ikväll.. Jäkla skit! Hälsa frugan!

2009-01-10 @ 22:46:04
URL: http://thyllan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0