Still ill

Bedrövligt. Inte är det väl i sjuksängen som man på bästa sätt njuter av sina sista dagar i ledighet. Nej. Nej. Inte alls. Imorgon (idag?) var tanken att jag skulle gå tillbaka till jobbet i och med årets första arbetsdag. Tyvärr vill kroppen något annat då sjukheten består och kvarstår. Idag har det dock skett stora framsteg och herr E mår onekligen bättre än igår och förrgår. Kanske beror det en hel del på semlan som svärmor så vänligt levererade idag. Who knows? God var den dock. Årets första semla. Ni som känner mig väl vet hur mycket jag älskar dessa underverk och förstår nog den magiska kraft och inverkan bakelsen i fråga kan ha på arme lilla mig. Snörvel. Nu ska jag sniffa lite nässpray och sen återgå till sängen. Sjuksängen. På återseende.

Semla!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Den såg verkligen underbart god ut.

Men Mikke, snart träffar du dina telningar och då är lovet slut på riktigt...visst borde lärarsjukan vara till ända då? :P Det hoppas i alla fall jag att du ska slippa ligga kvar i sängen och snörvla...

Att jag älskar mina elever är ju uppenbart, sen finns det alltid dagar man undrade varför man valt att bli lärare. Men gårdagen var ett underbart tillfälle att berätta hur glad jag var över mitt val av yrke.

Ha en bra dag i sjuksängen... Krya på dig! kram Anna

2009-01-09 @ 06:34:48
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: anna

Det kändes lite taskigt imorse då jag såg annonsen från Ica Maxi om deras butiksbakade smelor precis då jag sitter och pointsräknar min frukost för precis som du så älskar jag verkligen semlor nåt alldeles otroligt, och det är rätt många, för många points i en sån :(

2009-01-09 @ 09:23:53
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Monika

Vilken gullig svärmor du har, årets första semla kan inte vara helt fel. Det är så typiskt att snörvla under lovet, vet hur det är. Har själv avverkat 2 nässprayer under detta jullov, kan säga att det var tufft med avvänjningen. =) Krya på dig!!

2009-01-09 @ 19:42:31
URL: http://monnell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0