Trästockfestivalen : Torsdag

Woodstock!

Tro det eller ej, men i år är det hela arton år sedan första trästockfestivalen ägde rum! Själv har jag mer eller mindre alltid satt min fot på festivalområdet under åtminstone någon av festivalens dagar/kvällar. Då som nu på natursköna Nordanå i Skellefteå. Kom dit du också den 16-18 Juli och lyssna tillsammans med mig och sisådär 20 000 andra besökare, gamla som unga, på bland andra Veronica Maggio, Mikael Wiehe, Noice, Miss Li, Florence Valentin, I are Droid och en hel hop med andra spännande akter.

Här på min rosa blogg kommer jag att tipsa om de akter jag planerar att se eller önskar att jag skulle hinna se. Lite tips från herr E till sina kära bloggläsare helt enkelt. Och jag ska försöka att inte tipsa om precis varendaste en, även om jag känner att jag nästan vill. Här kommer torsdagens guldkorn på de olika scenerna. Enjoy.

Stora scenen
20.00  - Noice - Kult på högsta tänkbara nivå, med Skellefteås Funky Dan Larsson på sång.
23.45 - The (international) Noise Conspiracy - Världens kanske bästa liveband.
 
Tältet
22:30 - Helltrain - Death-, thrash- & black metal med en twist av rock n roll och punkrock.

Hallen
22:15 -  Soldier One - SID Power Violence in your face! Väl värda att se endast för det visuella.

Klubb ABF
00:30 - Radon riders - Retrogaming i Kraftwerks tempo. Castelvania here we go!


Kommentarer
Postat av: Tanten

Jag är galet tråkig när det gäller festivalande inte ens någon Storsjöyra blir det i år.

2009-07-16 @ 16:55:58
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0