Semester

Semester!?

Idag har man knegat sista dagen på väldigt länge. Om det vill sig riktigt väl kommer jag, med stundande föräldraledighet inräknad, att vara "ledig" i 30 veckor. Jo, ni läste rätt. TRETTIO. I min värld känns det ingentingting annat än lovely.

Synd bara att man ska hinna med så fasligt mycket jobb på semestern. Måla huset, bygga altan, bygga ut balkongen, tapetsera i vardagsrummet, göra iordning ett nytt sovrum, rensa källaren, göra iordning dotterns rum, sätta in fönster, kapa ner ett gäng buskar, fälla ett eller alternativt två träd och säkerligen en elefantisk massa fler grejer som jag just nu har förträngt eller som jag ännu inte insett att jag ska göra. Åh, ljuva semester here i come!

När går du på semester och vad ska du göra när den väl infaller?

Kommentarer
Postat av: Anna B

Nu är det semester! Vad jag ska göra? Det blir för det första...sova en stund på soffan... Sen blir det lite som andan faller in. En tur på Ikea! Pyssla i trädgården. Vara med kidsen! Äta glass! Njuta av livet...

HA det gott nu!

Kram Anna

2009-06-16 @ 16:49:44
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Tanten

Efter en sån ledighet kommer du att behöva semester.

2009-06-16 @ 19:25:34
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anna

Jag jobbar en måndag till sen är jag helledig i sex veckor, jag ska måla, tapetsera, oxå bygga en altan fast det hoppas jag maken fixar, röja på gården, åka till gbg i två veckor, sitta på balkongen och äta grillat, ligga i loungen på balkongen och dricka rosévin, ligga på stranden, leka med barn osv osv..

2009-06-16 @ 20:40:28
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0