Från tiger till treåring på fem minuter

Tiger!

Ibland kan den käre sonen se ut ungefär precis hur som helst när han hämtas hem från fantasifulla förskolan. Just denna gång, en partymysfredag för inte allt för längesedan om jag inte missminner mig alldeles fullkomligt, var han uppstajlad i finfinaste tigersminkningen. Grrr. "Värsta tigern, han spöar vem som helst."  Ni som känner familjen E vet att partymysfredagarna oftast spenderas hemmavid med la familia, men någon gång då och då händer det faktiskt att vi blir bortbjudna och ännu mer sällan händer det, på fullaste allvar, att vi också bjuder hem någon dessa heliga fredagar. I vårt fall stör det egentligen inte det minsta om sonen skulle se ut som en tiger eller en lätt misshandlad treåring efter en stunds försök till avtvättning vid dessa tillfällen. Vi är ju ganska obrydda och slappa och lediga av naturen, men jag anar att det finns andra förskoleföräldrar som kanske har andra åsikter i fallet. Vad tror du?

Är det förresten någon som vet vilken film det smått klassiska citatet härstammar ifrån?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det Djungelboken?

2009-03-26 @ 21:58:22
Postat av: Lillebror J

Ey vad händer. Tänkte droppa förbi och visa en tavla jag gjort ikväll. Det är damen på min tatuering om du inte ser! http://img211.imageshack.us/img211/9162/img3225.jpg



du ville ha en bild på tatueringen också, här kommer en sjukt dålig bild dock..



http://img211.imageshack.us/img211/3396/img1042w.jpg



2009-03-27 @ 03:28:57
Postat av: Anna B

Har faktiskt inte riktigt koll, men gissningen överst är väl ganska bra...

Önskar dig en toppen fredag! Mysfredag!

Kram Anna

2009-03-27 @ 07:29:42
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lise-Lotte

Jag vet hur det kan vara...Har själv en 2,5 årig dotter och en 3,5 årig son... De hade inte tigermålning igår, men de var väldigt sandiga...

2009-03-27 @ 07:35:38
URL: http://supermum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0