Looking out for a Lovely Lördag

Ojoj... Idag kan det bli ganska så precis hur lovely som helst faktiskt. Nordanå firar 1 år i sin nya skrud med pompa och ståt. Familjen E slår följe med familjen HC för at ta del av detta. Sen blir det hockey. Kvartsfinal 6. Live. Herr E tillsammans med de syskon som finner ett intresse för att se hockey. Alla utom lillebror med andra ord. Lillebror följde dock delar av junior-VM när det spelades nu senast. Jag misstänker dock att det mest hade att göra med tiden på dygnet som dessa matcher sändes. Eller? Hockeyn kan sluta precis hur som helst, men åh vad trevligt det skulle vara med en seger. Elefantiskt trevligt.

Efter hockeyn springer herr E ner till de röda radhusen och kliver innnaför dörren hos grannfamiljen bort i andra hörnet. Trevlig middag i goda vänners lag. Trevlans även det. Där på plats i den grå soffan ska sedan dramatiken i årets stora Melodifestival avnjutas. Spännande. Jag hejar så in i bänken på Alcazar och H.E.A.T, men också en hel del på Caroline af Ugglas. Anar dock att såväl E.M.D som käckaste herr Måns kommer att ligga steget före. Kanske även Tråka Dawn Finer. Ny vet den där balladen som jag somnar till. Tydligen är den ju bra i andras öron.

Mitt tips får bli att E.M.D står som segrare. Har egentligen alltid trott att Måns skulle ro hem det, men just nu kändes E.M.D liksom lite hetare. Kanske kan det bero på att deras låt alldeles nyss snurrade här i radhuset samtidigt som underbare sonen gick omkring och dansade loss med svärd och hatt. Lovely.

Vem tror du vinner?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tror operan vinner



Men hoppas på alcazar eller Af uggla, båda har internationell prägel.



EMD å Måns låtar e alltför svenskt, som man hört så många ggr förr. SOm förra årets Hero. Nåt nytt behövs, hälsar finnen.



2009-03-14 @ 12:26:38
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: anna

Är precis som Daniel ovan rädd att operadamen vinner vilket jag inte vill, hoppas på Caroline som växt i mina öron varje gång jag hört den eller Alcazar, kanske Måns.



Kul blir det att följa i vilket fall som helst :)

2009-03-14 @ 12:31:16
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Lena

Det jag tror om kvällens final är att Caroline af Ugglas vinner. Men kan även tänka mig att Malena kan vinna. Min favorit inför kvällen är Sarah.

Ha en trevlig lördag.

2009-03-14 @ 12:46:06
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Anna B

Mmm det är svårt. Mycket svårt. Har ju haft totalt fel i flera tillfällen! Ska det svenska hjärtat få tala, så önskar jag att EMD eller Måns ska vinna. Ska hjärnan få säga sitt så tror jag på snälla, snälla... Men vi blir snart varse...

Hoppas att ni får en sån toppen kväll nu! Kram Anna

2009-03-14 @ 12:56:27
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anonym

Haha tack tack, japp det ska bli en upplevelse.. Själv då? Ska du dit?

2009-03-14 @ 13:31:34
Postat av: Annette

Jag tror att Måns vinner, men hoppas på Alcazar.



Annette

2009-03-14 @ 14:46:13
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: svägerskan

å vem lärde sonen att dansa med svärd till EMD? jo moster. vi stod me varsit svärdå dansade. =)

2009-03-14 @ 14:51:38
Postat av: Pia

Egentligen bryr jag mig inte vem som vinner, men tror att Ugglan har stor chans.. Ska sitta i soffan med kudden framför ansiktet när hon sjunger för då är låten riktigt bra.. Utan kudde = fokus endast på benet som går upp och ner!! Exakt som janis joplins gjorde då det begav sig!! Går nog ut och tar ett bloss då Malena gapar loss, DET klarar jag bara inte!! :o)



Håller tummarna för hockeygrabbarna!! :o)

Här i Umeå finns det mest bara sorgliga björklöv :o)

2009-03-14 @ 15:33:40
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Det ska bli väldigt spännande att se vem som vinner, jag tror EMD eller Måns men vi får väl se.



~Livet i byn

2009-03-14 @ 16:30:27
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Snillen spekulerar vilt om matchen i kväll mellan de så olika bidragen.. Det är nog det svåraste att tippa denna gången. Så olika musikstilar, men jag hoppas och tror att Malena eller Carolina ska ta hem pokalen och få åka för att representera Sverige.

De två mest udda låtarna och varför inte .. vi ser hur det gått de senaste åren.. pang bom pannkaka;-)

Det måste vara en låt som sticker ut ..

Måns tror många oxså på, men varför.. den låten låter ju som allt annat som körs på radion dagligen.

Carolina har en helt annan stil.. gillar hela konseptet med henne och så klart Malenas opera möter pop.. men som sagt det här är så svårtippat. Bra att det inte bara är svenska folket som ska rösta, utan andra jurygrupper oxså,, så den internationella juryn.

Må bäste man/kvinna vinna .. så när allt är över då tisslas det och tasslas det ändå, att inte rätta låten vann.. så är det alltid.

Ha de fint med vännerna vi håller tummarna för våra favvisar:-)

Tjingeling

2009-03-14 @ 16:46:38
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Lena

Vi har samma tips på vinnare i melodifestivalen "EMD" var bäst tycker jag.



SV. Japp jag bor i Kil :D När bodde du i denna vackra byggd?



Ha en fin kväll!

2009-03-14 @ 16:53:19
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Blivande fru Ljusexpert

I sann fashionista-anda kan jag inte annat än hoppas på guldiga Agnes Kylie-inspirerade discodänga. Men jag tror tyvärr inte att segern går till någon annan än Måns. Vinner opera-tanten surar jag ihop. Ni får heja, heja, heja åt familjen Ljusexpert också, då vår kväll kommer att spenderas på Johanna i parken. Love dinner med vin och god mat. Ha en lovely mello-kväll!

2009-03-14 @ 17:24:10
Postat av: Ulla

Jag är inget ishockeyfan, men jag vet att Frölunda är i semi och eftersom jag bor i Göteborg så är det alltid kul när det går bra för dem. Det är tur att smaken är som baken herr E. L Jag gillar tråkSarahs ballad, men jag tror inte den går till Moskva. Tror precis som du att EMD är heta kandidater till segern.

2009-03-14 @ 18:08:24
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag hoppas på Ugglas men tror inte hon har så stor chans utomlands.

Ha en fin kväll!

2009-03-14 @ 18:13:05
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Pia

Nu hojtar jag: Grattis Skellefteå AIK!!!

2009-03-14 @ 18:40:01
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: soffie

låten som vann gillade jag jättemycket,

men jag tyckte även om Alcazar sen va det skoj att se Måns min då han insåg han ej vann,

sov gott

2009-03-14 @ 23:35:46
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0