Ingen vanlig party-mysfredag

Det känns som att det hade suttit alldeles ypperligt med en myspysigt party-mysfredag tillsammans med mina två största kärlekar. Datorn och TV:n. Nä, skämt å sido. Sander och Erika. Givetvis.


Tyvärr blir det inte någon vanlig party-mysfredag. Istället kommer jag att inleda aftonen med att besöka min trevliga frisörska Nina som förhoppningsvis ska göra sitt yttersta för att jag ska få en frisyr jag kan leva med. Tack och lov brukar hon lyckas bra mer eller mindre varje gång. Jag känner mig med andra ord relativt trygg i hennes händer. Även när hon håller en sax i någon av dem.


Efter friseringen ska jag faktiskt jobba litegrann. Tillsammans med min storebror kommer jag nämligen att skipa rättvisa i innebandymatchen mellan Kågedalens AIF och Gamla Stan IBK. Enligt vad jag har hört om det hör mötet på förhand kan det bli en riktig batalj. Tydligen har det varit en del skitsnack mellan spelare i de olika lagen och det kommer förmodligen att bli en väldigt prestigefylld tillställning där ingen vill förlora. Tur att de får bra domare. Det var iallafall vad de sa. Återstår att se om det är lika glada miner när slutsignalen ljudit. Jag hoppas.


Slutligen efter såväl hårklippning som innebandydömning ska jag skynda hem för att myspysa tillsammans med en av mina kärlekar. Den mindre modellen av de två lär sannolikt sova vid den tiden. Kanske. Förhoppningsvis inte. Det är nämligen helt fantastiskt underbart att fredagsmysa i soffan med lite gott. Oftast brukar sonen somna i soffan och det är ju precis hur mysigt som helst.


Nu är klockan alldeles strax 15.00 och då ska jag bege mig till John Bauergymnasiet för att spela innebandy med Sander. Egentligen börjar fredagsmyset redan där. Det blir najsigt värre!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken snajsig upphottning av sidan. Blev ju riktigt, riktigt fin och man blir rackarns glad över att se Sanderman toppa den så fint. Måste kanske ta tag i layoten på Soofsidan också.

Kanske. Det beror på hackern i familjen.

Höres.

2008-04-04 @ 19:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0