Fridays Christmas Project

Fredagar är nog mina favoritdagar. Visst, man jobbar och det är ju lite sisådär med om det är kul eller inte att jobba, men jag har åtminstone kortdag. Och sen när den väl är slut har man hela helgen framför sig. Frihet. En mycket härlig känsla. Denna fredag hyrde vi ut våra småttingar till farmors och mormors. De fick ta hand om varsin. Bra med två barn ibland. Och minst lika bra med två uppsättningar far- och morföräldrar.

Herr och fru E slog sedan följe med den andra Familjen E boendes på Dalgatan samt familjen M och begav sig mot Sälteaterns julshow. Samtidigt låg familjen HC, som enligt planerna också skulle medverka, i magsjuka hemma i det lilla vita huset med den röda dörren. Inte alls lika nice som vi fick ha det kan jag tänka. Krya på er kära vänner.

När vi anlände till Västerbottensteatern kände vi oss dock rätt missanpassade. Medelåldern var lätt 65+. LÄTT. Var vi än vände blicken fann vi en äldre man eller äldre kvinna. Hade vi verkligen kommit rätt? Hade de verkligen kommit rätt? Erika småpratade med mannen i biljettluckan som bekräftade våra misstankar om att PRO hade köpt om i stort sett hela kvällens föreställning. Hur skulle nu detta gå? Visste de verkligen vad Sälteatern var och hur deras shower brukar gå till? Blir det fiasko?

Vi sippade på vår välkomstglögg en stund innan det var dags att gå till bords. Eftersom vi var ute tidigttidigt och bokade biljetter hade vi fått alldeles förträffliga platser. Längst fram alldels precis i mitten. Mycket trevligt. Enda smolket i bägaren var kanske att en av skådespelarna spottade ett helt glas, med något som skulle föreställa vin, rakt över mig. Men, men... Det får man väl ta?

Maten var helt okej. Åtminstone för de som åt kött. Jultallriken hade väl i stort sett det mesta man kan tänka sig från ett julbord. Erika saknade potatis. För oss vegetarianer saknades istället det mesta. En relativt stor skål grönsallad bestående av isbergssallad, ruccola, rödlök, paprika, gröna och svarta oliver och avocado. I hate oliver. De petades givetvis bort och salladen som återstod var god tillsammans med en utsökt vinegrette, men allvarligt. Prisskillnaden på den vegetariska tallriken jämfört med köttätarnas jultallrik måste ha varit enorm. Frågan är vem som tar denna profit - Sälteatern eller Den tyske kocken? Jag var bekväm och ställde inte till med några scener. Det fick sälarna stå för.

Själva showen var riktigt bra. Den var uppbyggt med en rad olika sketcher. Vissa bitar hysteriskt roliga och andra faktiskt riktigt mysiga. Riktigt bra som sagt. Eftersom jag inte spoila tillställningen för övriga skriver jag inget mer om den. Ni som har biljetter kan dock förbereda er på en trevlig kväll. Så mycket kan jag faktiskt garantera. I promise.

Efter avslutad show gick vi hem och fikade gottgott julfika, åt snacks och smaskade på gotteligott julgodis, spelade lite spel och myspyste. Nice. Som vanligt en mycket trevlig fredag trots att den denna gången till stora delar var utan våra underbara barn. Men ska sanningen fram är det ju faktiskt ganska skönt att slippa dem ibland. Eller hur?

Vad var ditt Fridays project?


Kommentarer
Postat av: anna

Mitt fridayprojekt kan du läsa om inne hos mig ;)



Låter som jättelyckad kväll förutom din mat då.

2008-12-06 @ 17:34:34
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Anna B

Låter som en toppen kväll. Det är skönt att få sakna barnen emellanåt. Hade även jag en toppen fredag! Nu ska jag genomgå en sorts förvandling, Håll tummarna att det ska bli ok... Kram Anna

2008-12-06 @ 17:47:16
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sofie

Få se. Kräkas. Sitta på toa. Renbädda. Sova.



Är inte alls avundsjuk. Inte alls.

















Eller. Jo. Är jätteavundsjuk. Framförallt på spelkvällen. Favorit i repris under jullovet?

2008-12-06 @ 18:11:13
URL: http://soof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0