Tjuvlyssnat - Strax innan sovatajm

Sonen och faster "Ofia" ligger i sängen. Målsättningen är att faster "Ofia" ska få myspysa lite med sonen, men även att sonen ska somna inom en rimligt snar framtid. Det första målet uppfylls med råge, men att sonen skulle somna inom en rimlig framtid var blott en önskedröm... Munnen på treåringen gick i ett och en mängd olika ämnen diskuterades. Bland annat detta kring mamman och pappans arbeten kom fram efter att sonen, ännu en gång, förklarat att hans tjej Majken är hans elev:


Ofia: Men Sander, var jobbar din mamma då?


Sonen: På John Bauer.


Ofia: Jaha. Var jobbar pappa då?


Sonen: Han jobbar med innebandy och där man äter tårta.


Okej.

 I min sons ögon är jag tydligen ett tårtätande innebandyproffs. Nice.

Strax innan sonen valde att slå igen ögonlocken, som enligt honom denna gång behövdes sys igen, hann han även med att ställa den väldigt tänkvärda fråga, "Hur dricker fiskarna?". Faster "Ofia" hade inget riktigt bra svar på denna fråga och inte heller jag känner mig fullkomligt komfortabel till att ge ett vettigt svar. Även om det säkerligen går att Googla.


Har Du möjligtvis något klokt att komma med i denna fråga?


Kommentarer
Postat av: evelina

kika gärna in på min blogg , skulle bli jätte glad!

ha det bäst :)

2008-06-15 @ 14:13:14
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ha en bra dag. :)

2008-06-15 @ 14:13:40
URL: http://artondejuni.blogg.se/
Postat av: sofia

Jag hade faktiskt ganska kloka svar tyckte jag =) puss

2008-06-15 @ 20:16:01
URL: http://animales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0