Biljetthysteri i Skellefteå

Följande gick att läsa på Text-tv:

Första slutspelsmatchen på 27 år i Skellefteå. Då tog biljetterna mot HV 71 slut på knappt 20 minuter.

-Köerna ringlade långa utanför hallen. Det är mycket snack på stan och bra stämning, säger Skellefteåstjärnan Anders Söderberg till TT.

Hallen tar 6 000 och med det tryck som råder hade fler biljetter kunnat säljas tror klubben.
-Det har varit kaotiskt, en sån här gång hade vi nog kunnat sälja ut en dubbelt så stor hall, säger biljettchefen Charlott Landstedt-Sjöö. 

Jag var personligen på plats och såg dessa enorma köer till balnd annat turistbyrån, ICA Kvantum och ICA torget. Det faktum att turistbyråns datasystem rasade samman underlättade inte direkt situationen utan skapade istället allmän kaos i biljetthysterin. Tack och lov slapp jag ställa mig i någon kö då min svägerska Sarah redan säkrat biljetter via ticnets hemsida. Skönt. Det blir onekligen grymt kul att se AIK i slutspelet med start imorgon. Forza Skellefteå!

Dagens stegskörd = 11,100  (totalt: 157,400)


Kommentarer
Postat av: Nisse

Satt själv hemma i lugn och ro väntade in tolvslaget. lyckades få 2 biljetter på rad 6 sektion A
till mig och pappa Så ikväll vill vi se kämparglöd

2008-03-11 @ 09:23:19
Postat av: Sofie

För Soof blir det Ollemys. Först ska vi bara föra Majken bakom ljuset och låtsas att Olle också ska sova. Hihi. Sen ska vi krypa upp i soffan och se Bygglov. Inte illa det heller.

Men - vråla lite åt mig också.

2008-03-11 @ 19:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0