React Destroy Repeat

Den 20 maj, alltså nu på tisdag, släpper Skellefteåbandet Jupither, eller JPTR som de verkar stava det nuförtiden, sitt nya album "React Destroy Repeat". Jag har redan fått tjuvlyssna en hel del på vad som komma skall och jag måste säga att det låter väldigt lovande. Den första singeln från skivan kom ut för ett tag sedan och heter "Last Forever". Videon till den låten har jag bloggat om tidigare. Den finns för övrigt även att inhandla på iTunes för er som är sugna.


En annan låt som är väldigt intressant på skivan är duetten "Self Salvation" där Funky Dan sjunger tillsammans med Helena Pettersson från bandet Soak the Sin. Det blir en väldigt väldigt fin kombo som gör sig bra i åtminstone mina trumhinnor. Enligt rykten kan man drabbas av "kohud" när man lyssnar på denna melodi. Jag misstänker att det egentligen skulle vara gåshud. Eller vad tror ni?


En annan låt som återfinns på skivan är "So Called Friends" som hängt med en längre tid och spelats på en hel del spelningar. Nu kommer den i en albumversion med en liten söt barnkör. Jag har lätt för att gilla barnkörer och tyckte faktiskt till och med om Kents låt med barnkörer som snurrade för en tid sedan. Riktigt mycket faktiskt. Då bör ni veta att jag inte är något Kent-fan . Not at all. Barnkörer gillar jag dock. Skarpt.


När skivan är släppt och återfinns i min ägo lovar jag att komma med en utförlig recension av låtarna. I dagsläget kan jag inte säga alltför mycket eftersom jag aldrig har hört dem i sitt slutgilltiga format. Låtar ska ju alltid mixas och mastras och trixas och donas med.  Jag har hört dem somewhere längs vägen liksom. Blir kul att höra slutprodukten.


image149

En anna rolig sak med skivan är att det är konstnären och serietecknaren Thomas Olsson som ritat det roliga omslaget. Thomas Olsson är känd för sina serier om Rogert som publicerats i bland annat Rocky­magasinet, People och Pondus. Kul kul. För att ni ska få en bild av vilken typ av serie det är klipper jag såklart in en liten seriestrip. Det kan ju aldrig skada, eller hur?

image148


Kommentarer
Postat av: Anne

Jag påminner än en gång om att din lillebror har mixat en av låtarna!Jag har visserligen hört hela cd:n, men kommer inte ihåg låttiteln...

2008-05-16 @ 22:54:53
Postat av: anna

Som gammalt jupither fan måste jag säga att dom oftast gör bra musik, konstigt att dom aldrig blivit större.... varför???

Om en vecka kommer jag... ska bli roligt att sova hos er måste jag säga. Få umgås lite me min underbara gudson och er.
Måste även skriva att Sander är omtalad här i luleå. tjejen jag gör vfu med älskar honom bara när jag berättat om den gången jag frågade om han ville om han ville att ante skulle komma. han svarade:
kanske inte!
hon skrattar fortfarande och vill träffa den uinderbara pojken =)
som stolt moster berättar man allt om sin gudson =)

2008-05-17 @ 00:09:16
Postat av: Jenny

Bra låt den där last forever! Jag ska fixa en skiva när den kommer!

2008-05-17 @ 10:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0