Partymysfredag hela dagen lång, oh so lovely!

Idag unnade jag mig alltså lyxen att vara ledig från jobbet och istället ge mig ut på en underbar resa längs E4:an norrut mot Luleå och Leos Lekland. Fantastiskt. Med facit i hand kan jag inte annat än skriva att lediga fredagar måste vara bland det bästa som kan tänkas finnas. Så borde man ju alltid ha det. Fast med full lön då också förståss. Så att man har råd att göra saker alla dessa lediga fredagar menar jag. Åh så elefantiskt bra det skulle vara! Mmm.. jag får helt enkelt ta mig en funderare på hur vi kan åtgärda detta.

Leos lekland var precis allt man kunde tänka sig och lite till. Bättre än vad jag hade vågat hoppas på faktiskt. Ganska mycket bättre. Massor av roliga lekmöjligheter för barnen, god lunch, fullt godkänd maskinlatté och kladdig kladdkaka. De glada barnen var mer eller mindre konstant lyriska. Föräldrarna mer eller mindre också lyriska. Lovelylovely.

Precis innan vi lämnade Leos fick vi dessutom uppleva lite väl mycket dramatik när jag för en kortkort stund, sisådär 45 sekunder, lämnade Sander alldeles själv i bollspelsrummet, snälla tänk nu inte "Vilken ansvarslös pappa!", för att följa en grinande kompis M till dennes mamma och stunden efter finner att min underbaraste son är totalt och fullkomligt borta. Han fanns ingenstans. Nowhere. Gone. Pyts väck. Uschusch, ingen skön feeling alls i magen när man faktiskt inser att man inte kan hitta honom hur mycket man än tycker att man har letat. Och deckarskadad som man är tänker man givetvis genast det värsta tänkbara som i det här fallet var att någon skulle ha tagit honom. Det gick faktiskt så långt att hela den medresta skaran gick runt och letade och ropade. Och jag sprang ut bakdörren som fanns intill bollspelsrummet för att se om han på något underligt vis hamnat där. Eller att någon hade tagit honom dit. Dumma, underliga och skrämmande tanke.

Då, helt plötsligt  dök  liksom helt sonika upp sittandes bakom ratten i en arkadspelsbil. Såklart. Sköntsköntsköntsköntsköntskönt. Självklart var han inte kidnappad. Att man ens kan tänka i så hemska banor. Sonen satt ju bara där bakom ratten och tyckte att det var superroligt att leka att han körde bil. Givetvis. Ibland kan man verkligen fundera på hur man egentligen kan ge sig in på något så skrämmande som att bli förälder. Stundtals känns det ju nästan som att det är för mycket för att klara av rent känslomässigt. Total kärlek.

Efter Leo blev det ett kvickt stopp på Toys R Us där sonen inhandlade ett brudpar i  Playmobil. Själva inhandlade vi taktiskt nog lite tidiga julklappar. När man köper dem tidigt upplevs de nästan som gratis när det börjar närma sig julafton. På så vis kan man ju intala sig att man kommit undan billigt. Typ.

Innan hemresa blev det också ett trevligt besök på finfina butiken Casa Wikström som erbjuder anpassade, enhetliga och prisvärda designmöbler och accessoarer. Många, ack så många, fina saker det finns. Synd att man varken har tillräckligt med pengar eller utrymme att inhandla alla dessa fina saker. Kanske, kanske kan det dock inhandlas en lampa från kartell inom kort. Kanske. Väldigt mycket kanske.

Nu lider partymysfredagen mot sitt slut efter lite slappande i soffan, Heroes på TV och Ben&Jerry's i magen. Härligt. Och imorgon är det lördag. Oh so lovely! En helt ny dag - full av möjligheter! Själv blir morgondagens höjdpunkt hockeymiddag hemma hos vännerna Holmberg. Vad blir din?

Kommentarer
Postat av: Alina

Alice:) dudå?

2008-10-11 @ 00:07:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: m a r i a

Hjälp, man är ju livrädd att tappa bort sitt barn....

Tur att det slutade bra ialla fall....

leos är superbra ställe...å toys r us åxå.

Men har ni inte haft snö hos er?

Det snöade tydligen i P-eå förra helgen. Vi var i Boden då å där kom en massa snö....(som sen tinade bort)



Fast det är klart, ni bor ju mera söööderut... ;)



Ha det bäst i helgen!!

2008-10-11 @ 00:20:38
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Tack för besök hos mig, välkommen åter!

Känner igen det där deckartankarna om att det ska hända barnen något. Fattar inte hur våra föräldrar hanterade det att de inte hade full koll på var man befann sig...men det är kanske bara att lära sig ju äldre barnen blir...

2008-10-11 @ 07:22:51
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Sara

Sv: Ja, det är ju sant ^^

Nej, men min engelska är bra men jag hade brist på jämförelser (jag skulle jämföra med mig själv) och det va då jag tryckte in lite personliga grejer *hoppas hon (läraren) gillar det..

2008-10-11 @ 11:20:44
URL: http://shanlisara.blogg.se/
Postat av: pia

...ja, jag vet det borde vara förbjudet att sitta här under en AIK-match, skulle bara kolla barna;) det var lite livat här uppe...sen tyckte jag datorn skrek och jag kika in på min å andras bloggar;)men jag lovar bara jättejättefort...

Nä det är hemskt att "tappa" bort barna, men de är snabba och nyfikna...

Nyfiken på Kartell-lampan, gillar Kartell jättejättejättejättemycket, köp å visa:)

Ang. spela i ett innebandylag, o ja! det skulle vara superkul...men tiden finns ej...och så bor jag ju så många långa mil utanför staaan så det går inte att pyssla ihop i nuläget...sen blir ju jag OCH kroppen äldre, har lite rumpträningsvärk fortfarande, är det åldern tro?



TREVLIGAST HELG till dej å de dina:)



kram

2008-10-11 @ 16:28:39
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: anne

Oj, så många gånger hjärtat sitter i halsgropen när man har barn. Vi som har fyra och som har haft tre till som vuxit upp hos oss har verkligen haft hjärtbesvär ibland. Och det konstigaste är att det spelar ingen roll hur gamla barnen blir så finns samma omtanke och oro kvar. Visst minns du alla tårar jag fällt för din skull? Fast du bara skulle iväg och plugga...

2008-10-11 @ 20:20:11
Postat av: Alina

Hej! hoppas du får en trevlig kväll:)

2008-10-11 @ 20:25:39
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Linda

OJoj, paniken i halsduken.. jag tappade också bort min då 4åriga son på Leos, panik utbröt men efter 5 minuters letande ropade personalen i högtalaren att de hade en son som saknade sin mamma, han hade helt enkelt gått dit självmant och bett dem söka reda på mig.. ojoj, vilken duktig kille jag hade då! ..men dålig mamma kände man sig som :S

2008-10-11 @ 22:15:58
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Peter

Vilken ansvarslös förälder! Mwhohahahahahahahahahahahahaha!

2008-10-11 @ 22:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0