površina pinta επιφάνεια سطح поверхность superficie

Jag anar att en hel del av er redan har sett hur roligt, likväl skrämmande, Miss South Carolina, Caitlin Upton, besvarade den högst intressanta frågan hon ställdes vid Miss America tävlingen år 2007? Om inte rekommenderar jag att ni gör som närmare 30 miljoner andra människor och omedelbums ser nedanstående klipp från Youtube.



För en del är det kanske svårt att hänga med i vad skönhetsdrottningen från Lexington egentligen säger så därför klipper jag nu in både den viktiga frågan och också det mycket intressanta svaret. Kanske kan det hjälpa oss alla att bli något klokare?

Fråga:
"Recent polls have shown a fifth of Americans can't locate the U.S. on a world map. Why do you think this is?"

Svar:
"I personally believe that U.S. Americans are unable to do so because, uh, some, people out there in our nation don't have maps and, uh, I believe that our, uh, education like such as, uh, South Africa and, uh, the Iraq, everywhere like such as, and, I believe that they should, our education over here in the U.S. should help the U.S., uh, or, uh, should help South Africa and should help the Iraq and the Asian countries, so we will be able to build up our future, for our."

Nja. Visst känns det väl fortfarande lite svårt att hänga med? Mmm.. jag kan iallafall erkänna att jag inledningsvis hade lite funderingar på vad hon egentligen menade med detta genomtänkta, uh, or, uh svar such as uh. Tack och lov kom min gode vän, ni vet han från Hollywood, Jimmy Kimmel till min räddning. Han tog nämligen upp detta på sin talkshow och redde ut precis allt som sades i fröken Caitlin's uttömmande svar. Lovely. Tack Jimmy!



Och vad har vi nu lärt oss av detta? En vacker yta är inte allt... Eller? Kanske bör man nu upplyssa sina kära bloggläsare om att unga fröken Caitlin Upton slutade på  fjärdeplats i tävlingen trots det något tveksamma svaret? Så frågan kvarstår vad har vi egentligen lärt oss?

Kommentarer
Postat av: Linnea

hahaha Tusen tack för detta klipp. Måste nog använda mig av det i undervisningen "JAHA, se nu elever hur dt går när ni inte bryr er om att lära er saker utan bara leker med mobilerna, då kommer ni att sluta som denna tjej" "Ja men fröken, hon e ju typ på TV å typ kändis SÅN ska jag oxå bli" Damn...

2008-09-29 @ 19:19:11
Postat av: anne

Ha ha...tur att det finns smarta översättare ibland. Var det hos denne Jimmy och hans show som ni hade stående inbjudan till?

2008-09-30 @ 21:23:50
Postat av: Mikke

Yes box, det var till denna show vi hade sen stående inbjudan. Ganska nice.

2008-09-30 @ 23:33:22
URL: http://litotes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0