Snurrsuccé!

Snurr!

Sonen var onekligen lyrisk över stunden pappa och son avnjöt tillsammans på Melodifestivalens genrep. Hela grejen var givetvis oerhört spännande, men höjdpunkten var inte helt oväntat Amy Diamonds framträdande. Sonen vinkade, viftade och hejade då ivrigt och glatt med sin lilla egenkomponerade skylt. Stor lycka. Än mer lyckat blev det att Amy sedan lottades fram som en av dem som fick duellera och sedan också vann sin duell. Detta innebar ju att hon fick sjunga sitt bidrag en gång till. Lycka! Det kunde ju helt enkelt inte bli mycket bättre än just så.

En annan grej, atteralj, pryl eller makapär som onekligen måste ses som en stor succé är snurrdosan som sonen glatt visar upp på bilderna i detta inlägg. En skallra med lysdioder som snurrar runtrunt och skapar lite spännande mönster. Prylen kostar 60 kronor (Tack S för lånet av 30 kronor!) och jag rekommenderar den till alla festivalbesökare som går på festivalen med sina kids. Sonen fullkomligt älskade den och ända sedan sekunden efter att han hade fått den i sin hand har han inte släppt den ett endaste ögonblick. Som bilden nedan avslöjar så blev det faktiskt så tokigt att han somnade med den i näven.

Zzznurr!

Ett annat tips jag vill passa på och ge alla festivalbesökare som ska gå på genrep eller deltävling under lördagen är att dyka upp i god tid. Insläppet fungerade makalöst dåligt och jag stod med tunga sonen i famnen lite drygt en timme i kö inne i kombihallen för att komma in till våra platser. Problemet var att man inledningsvis endast använde sig av en endaste ingång för att fylla läktarna. Ni kanske kan tänka er villken enorm flaskhals det innebär? Mot slutet öppnade de efterlängtat ytterligare en ingång. Helt sjukt att de inte kan ha samma lösning som när det spelas ishockey. Ett litet tag var jag faktiskt orolig att vi inte skulle hinna in och se alla bidrag. Galet. Menmen...

Angående bidragen tänkte jag återkomma med mer information och tankar om dem i det obligatoriska "försnacksinlägget". Samtidigt känner jag väl att jag kanske kan ge er en liten hint om att startfältet denna gång kändes betydligt starkare än det som senast startade i Göteborg. Kanske beror det på att man själv faktiskt var på plats? Svårt att veta, men min känsla var att det var många fler bra melodier och framträdanden. Sen återstår det ju givetvis att se om de levererar när det väl gäller. Spännande.

Stay tuned för kommande förhandssnack!

Kommentarer
Postat av: Tanten

Man kan riktigt känna det lite svettiga sovande greppet om pinalen...

2009-02-14 @ 08:09:38
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Anna B

Så härligt att se S ligga och hålla denna snurrsak... Såg dem på den riktiga i kväll! Det var verkligen en fest! Önskar dig och fru E en trevlig alla hjärtans dags kväll! Kram Anna

2009-02-14 @ 22:13:03
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Pia

Det låter som ni haft en bra alla hjärtans dag !

2009-02-15 @ 09:25:56
URL: http://piakallman.blogg.se/
Postat av: Leos mamma

I midsommarhuet snurar vi lysgrejer också. Tyvärr utan att ha varit på varken genrep eller riktig show. Hur värdo är man inte när det väl händer nåt i stan?

Postat av: Cat

Wohoo! En såndär pryl vill jag me ha!! Den va skitcool ju! =D



Haha, jaa det var lite komiskt.. Kan säga att jag o gubben min undra va sjutton den höll på med..=P

2009-02-19 @ 15:19:26
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0