Just another partymysfredag

Idag är det fredag. Finally. Äntligen. Vihdoin. At last. Por fin. Jag har faktiskt längtat rätt länge på just denna dag och det är skönt att den äntligen kommit. Känner någon igen den formuleringen månne? I vilket fall som helst har jag längtat. Höjdpunkten ikväll när krigsdimman från arbetet slutligen har lagt sig blir när hela myspysiga familjen E myser upp tillsammans i soffan from hell, smaskar på sonens val av partymysgott - som antagligen blir filmrullar eller popcorn - och avnjuter ett fantastiskt äventyr i fantasyvärlden Barda. Sonen är sedan förra fredagen fullkomligt in love i detta spännande och delvis skrämmande program. Orcher, riddare, trollkarlar, demoner och annat intressant lockar den lille killen att titta vidare trots att han innerst inne är lite (läs ganska mycket) rädd. Jag tror att det är bra terapi för den lille skvätträdde, men ack så fine, kraken. Pappa har givetvis avslöjat att barnen alltid vinner. Det känns liksom säkrast så. Och det är ju faktiskt nog så spännande ändå när de fula monstrena hoppar fram och svingar sina stora svärd mot de små hjältarna. Sonen längtar. Pappa E längtar. Partymysfredag - here we go!

Barda!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Härligt att det är fredag! Hann nästan inte börja längta så var den dagen här!

Barnen sjunger singstar så att huset dånar. Jag försöker städa bort lite från veckan som gått! Det är ju fortfarande superkallt! Brrr minus 23 här i Cheesebay! Brrr Ha en fortsatt mysig fredag! kram anna

2009-01-16 @ 17:27:24
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: anna

Här är ljusen tända, popcornen ska snart poppas och sen inväntas Let´s Dance, of course, en partymysfredag här med, fast idag är vi bara jag och mina barn, maken är på poker/ölkväll med hela den manliga delen av min släkt, och båda hans barn är hos kompisar. Så det är lite ovanligt men ändå vanligt, nej jag pladdrar :)



(jag har full koll på lilla söta Stella, vi får fixa en dejt åt dem :) )

2009-01-16 @ 19:06:45
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Leos mamma

Barda - hu det vågar vi oss inte på i Midsommarhuset... När man ska fylla 5 år är man väldigt modig om man vågar gå från köket till toaletten ensam - det kan vara något spöke i Lillebrors rum...

Stor kram till er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0