The battle continues...

I de inledande striderna om Lord Stanley's pokal kan jag såhär i efterhand känna mig ganska stolt över att jag faktiskt tippade rätt i 7 av de 8 åttondelsfinalerna. I den felande matchserien hade jag dessutom höjd ett varningens finger för att det kunde gå precis som det nu gick. Men fel hade jag. Tyvärr. I det stora hela var jag dock snudd på magiskt bra. Eller hur, Nordde?

Nu drar kvartsfinalerna igång och här kommer mina tips.

Carolina Hurricanes - Boston Bruins.
Eftersom vinnarna av President Trophy - San José - snöpligt blev utslagna i den första omgången är det nu Boston som är slutspelets högst rankade lag och jag imponerades enormt av deras slakt av Montreal Canadiens. Hurricanes lyckades med en mirakelvändning mot New Jersey Devils och kanske kan de tack vare nyvunnen energi störa Boston något. Men det räcker inte till att ta hem matchserien.
Tips, 2-4 till Boston.

Detroit Redwings - Anaheim Ducks.
Båda lagen imponerade i den första rundan. Detroit hade inga som helst problem med att besegra Columbus samtidigt som Anaheim enkelt skrällde och vann mot San José. Jag misstänker att Anaheim, som kom till slutspelet som allra sista lag, känner sig ganska nöjda. Även om de aldrig någonsin skulle erkänna det tror jag att de undermedvetet inte kommer att vara lika fokuserade i denna matchserie. Detroit å andra sidan har knappt ställts på prov. De siktar på en ny Stanley Cup final.
Tips, 4-2 till Detroit.

Pittsburgh Penguins - Washington Capitals.
Mina förhoppningar är att detta blir en fantastisk matchserie fylld med offensiv hockey. Båda lagen besitter enormt härligt offensiva pjäser och jag hoppas verkligen att båda lagens stjärnor kan ta sig utrymme till att glänsa. Kampen mellan Malkin/Crosby och Ovechkin/Bäckström blir oerhört intressant att följa och i skrivande stund upplever jag att Malkin/Crosby verkar vara i bättre form. Men vad händer om målmonstret Ovechkin vaknar på riktigt? Då vinner Capitals.
Tips, 4-3 till Washington.

Vancouver Canucks - Chicago Blackhawks.
Canucks hade en enkel matchserie i den första omgången och kommer utvilade in i kvartsfinalerna. Kanadickerna är ett starkt defensivt lag med en fantastisk målvakt och nyckeln blir att spika igen och säkra bakåt mot ett skickligt offensivt Chicago. Om Luongos målvaktsspel fortsätter att se lika stabilt ut som det gjort under i stort sett hela säsongen tror jag att Vancouver tar hem det.
Tips, 4-2 till Vancouver.

Såja, det var mina tips. Vad tror du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0