Hur tänkte Du nu? – Mathias Månsson



Vad passar bättre än en ”Vad tänkte du nu?” med Mathias Månsson som alldeles precis nyss gått skilda vägar med laget i mitt hjärta - Skellefteå AIK. Inte mycket eller hur? Anledningen bakom flytten från staan väljer jag att fullkomligt skita att spekulera i, men det ska tydligen vara av sociala skäl som det så vackert heter. "Han trivs inte på Station 8och har inte gjort det en längre tid." hävdar stensäkra källor till den rosa bloggen. Jag väljer dock att inte kommentera detta uttalande mer än att jag kan förstå Mathias på just den punkten.

Käre hockeyidioten, som jag verkligenverkligen gillade att ha på isen i svartgul kostym, har i tidigare klubbar fått äran att sjunga nationalsången inför diverse matcher. Varför? Ja, det kan man verkligen undra. Killen sjunger faktiskt rent ut sagt bedrövligt och jag kan för mitt liv inte förstå vem eller varför någon vill sätta honom i denna pinsamma situation. Kan det kanske vara Mathias själv som vill visa en av sina mjukare sidor eller är det något någon tokig sportchef dealat in i kontraktets finstilta delar?

I vilket fall som helst ställer jag mig frågan – Hur tänkte du nu Mathias Månsson?

Kommentarer
Postat av: AIKFAN

Jag har hört att det finns flera anledningar till flytten. Slagsmål och olämpligt uppträdande mot lagkompisar och deras tjejer.

2009-10-14 @ 10:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0