+1400%

Har jag berättat om min nya sparform? Jag trodde det, men det enda jag hittar är ett blogginlägg där jag berättar att jag har gått 400% plus på drygt en vecka. Jag verkar inte ha gett er någon förklaring. Sorry. Det förtjänar ni givetvis. Här följer en mycket kort, enkel och talande beskrivning.


1, Jag väljer ut de två säkraste matcherna på dagens Långenlista från Svenska Spel. Målsättningen är att dessa två tillsammans ska ge ett odds runt 2 gånger pengarna. Oftast tar jag Aftonbladets spelexpert till hjälp att välja vilka matcher som känns vettigast.


2, Jag satsar ett fast belopp.


3a, Vid vinst börjar jag nästa dag om med steg 1.


3b, Vid förlust återgår jag kommande dag till steg 1, men istället för att satsa det fasta beloppet vid steg 2 väljer jag att dubblera insatsen. Således vinner jag tillbaka allt jag förlorat och spelar dessutom igen det jag skulle ha vunnit vid föregående spel.


3c, Vid eventuell ytterligare förlust fortsätter dubbleringen av insatsen fram tills dess att spelet går in. Och när spelet väl går in vinns allt satsat belopp tillbaka och samtidigt också all den vinst man gått miste om vid de tidigare förlusterna.


Plättlätt. Logiskt. Klokt. Genialiskt. Superlativerna är många men i ärlighetens namn är detta system  faktiskt lika fantastiskt i praktiken som i teorin. Det går nämligen inte att förlora så länge man väljer att dubblera insatsen. Det enda som kan stoppa dig är att insatsen blir för hög. Att det ska hända känns orimligt. Iallafall i min värld. Och då menar jag absolut inte att jag har en massa pengar att "leka" med. Tvärtom. Jag menar istället att det inte går att förlora så många gånger i rad på "säkra" matcher. Det är iallafall min teori. Den tes jag driver. Tanken är att jag under sisådär 2-3 månader ska testa detta i mindre skala för att sedan utvärdera hur jag ska gå vidare.


Är ni nyfikna på veta hur det har gått so far? Läser ni vidare får ni svaret...


Tretton gånger i rad gick spelet in. Det innebär att jag ökat värdet på mitt kapital med fantastiska 1400% på mindre än tre veckors spelande. Makalöst. Varför har jag inte alltid pysslat med det här? Nu ska jag försöka att förklara ungefär hur det har sett ut sedan jag påbörjade detta fantastiska sparande. Tänk er följande scenario.


Jag väljer att satsa ett kapital till värdet av 50,000kr på något som i dagsläget känns mer givande än ett vanligt fondsparande. På mindre än tre veckor har det satsade kapitalet växt till den betydligt mer angenäma summan 700,000kr. Makalöst, fantastiskt, helt ofattbart. Men samtidigt helt i enlighet med verkligheten. I teorin är det precis detta jag har gjort. Tyvärr valde jag dock denna gång att lita till mitt sunda förnuft och istället satsa ett avsevärt mycket lägre belopp än exemplets 50 lakan.


Igår inkasserade jag dock min första förlust. Laget jag har att tacka för detta är faktiskt Skellefteås stolthet, åtminstone vad gäller damfotboll, Sunnanå SK. Utan Hanna Marklund blev det nämligen förlust på bortaplan mot jumbotippade Umeå Södra med siffrorna 2-1. Trist ur dubbla perspektiv med andra ord. Fortsättningsvis ska jag undvika att spela på lag som jag på något sett hejar på. Jag valde nämligen bort att spela på Scum United som gav samma odds till fördel för Sunnanå. Den främsta anledningen var faktiskt att jag tycker så illa om United att jag inte ens kan spela på dem. Det blev mitt fall. Från och med nu ska jag se till att jag håller känslorna borta från mitt spelande. Hjärnan ska styra. Inte hjärtat. Från och med nu.


Ur en statistisk synvinkel känns det dock lockande att jag "äntligen" har förlorat. Nu ges jag nämligen möjlighet att verkligen prova mitt system. Kommer det att fungera? Och hur många spel kommer jag att behöva spela innan jag är åter på vinnarstråket? Min förhoppning är att det endast behövs ett spel. Hoppashoppas.


Svaret får jag redan ikväll eftersom dagens spel redan är satt. Jag tippar att Brynäs tar en klar seger borta mot Västerås. Den känns ganska given. Min andra vinnare är Helsingborg som jag tror plockar tre poäng borta mot Ljungskile. Oddset blev drygt 2 gånger pengarna. Bra. Insatsen den dubbla mot det normala. Allt enligt planen.


Går båda matcherna in återgår jag redan imorgon till den normala insatsen igen och kapitalet har ännu en gång ökat sitt värde. Nice. Går matcherna INTE in dubblerar jag som sagt insatsen imorgon. Också nice.


Fortfarande ingen som är sugen på att investera en liten slant?


Kommentarer
Postat av: Anna

Kommer de inga bilder på min lilla prins nån gång. skulle så gärna vilja beskåda den lille skönheten!

2008-04-10 @ 23:16:24
Postat av: Sofie

Du fattar väl att det är en dyrgrip som snart kommer att landa i en brevlåda på Elmstreet? Det är bara att dra på sig silkeshandskarna om du ska bläddra...

Hälsa din fru att jag är tokladdad inför clownerna på lördag.

Förresten, detta sa Majken igår: Nandej ä min tille å han tjamas jättehåjt.

Läge att lära sonen den mjuka stilen :)

Tjing.

2008-04-10 @ 23:17:18
Postat av: Mikke

Sofie >> I familjen Ejrevi kramas man tydligen hårt. Jag har liksom aldrig förstått det där heller. Jag försöker lära Sander the way of softness, men jag kan inte lova att jag lyckas.

Som tur är klär ju Majken i allt och således säkert också i blåmärken.

Anna >> Han är ju på förstasidan hela tiden ju! ;D Men håll ut. Det kommer fler bilder inom kort.

2008-04-11 @ 00:11:34
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE
Postat av: Anonym

Mikke, lyd mitt råd. Gå ALL IN på seger för AIK mot bajen idag 14/4. 2.65 gånger pengarna på Unibet.

Annars måste jag säga att ditt spelupplägg är riktigt bra. Ska prova och se om det funkar.

2008-04-14 @ 01:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0