Från toppen av mitt huvud

Här föjer en samling av fullkomligt osammanhängande iaktagelser, påståenden, funderingar, fakta, fantasier och drömmar fyllda med bland annat bevingade ord, litoteser och hyperboler. Allt från toppen av mitt huvud. Håll i hatten. Nu åker vi.


Idag var det egentligen planerat att vi skulle få middagsgäster i form av vännerna N+C=H. MEN, som så många gånger förr (det känns som många iallafall!) fick vi lov att ställa in detta. Denna gång var anledningen att lille Sander blev sjuk. Inte kul alls, men den lilla stackaren hade en väldigt febrig och grinig kväll. Som tur var vet vi ju att vi kommer att ha möjlighet att träffa N,C och H i framtiden.


På tal om Sanders feber och förkylning vill jag erkänna att vi, både jag och fru E, låg inne hos honom när han skulle somna inatt. På senare tid har vi låtit honom somna själv och detta har gått mer eller mindre smärtfritt faktiskt. Idag hade vi dock inte hjärta att lämna honom. Han grinade som en stucken hela vägen upp till sitt rum och han visste inte var han skulle ta vägen när han la sig i sängen. "Ligger du här hos mig Pappa? Jag är ju förkyld?" snyftade det lilla hjärtat fram när mamma var nere och snabbgjorde lite välling. Vem klarar att säga nej till det? Inte vi iallafall.


Sander har på senare tid börjat se fler och fler likheter mellan människor och det är ganska vanligt att han ser någon på tv för att sedan säga att han/hon ser ut som någon i hans omgivning. Nu tänkte jag berätta om några. Får se hur många jag kommer ihåg. Förmodligen inte så många. Idag när vi såg Körslaget sa han iallafall att Agnes såg ut som min lillasyster Sofia. Nja, jag vet inte riktigt om jag håller med sådär jättemycket... Men... nja... Och igår när det visades talang sa han att Peppe Eng liknade två kompisars pappa, Johan och Stefans pappa. Där kan jag faktiskt hålla med. Vad tycker ni som vet vem han är? Tidigare har han sagt att farfar ser ut som ABBA-legenden Benny Andersson. Jag är benägen att hålla med om att det ibland kan finnas tydliga likheter mellan dessa två herrar. Även på bild kan lille Sandermannen tycka sig se likheter mellan kända och "kända" personer. Morfar var enligt Sanderman lik Jerry Williams. Janne Astlin liknade Lasse Åberg. Och farmor liknade Posh Spice. Ingen av de tre känns väl direkt klockren. Eller?


Ikväll var det alltså dags för andra avsnittet av de kommande veckornas lördagsunderhållningsprogram Körslaget. Även denna gång hejade jag extra på Joacim Cans och hans hårdrockande kör. I kampen om vem som ska bli runner-up är det i nuläget en stenhård kamp mellan Agnes och Brolle Jr. Onekligen väldigt otippat. Både Agnes och Brolle Jr har dock vara exemplariska i mina ögon. Brolles låtval var dessutom kvällens bästa. Elvis funkar always. Vem hejar du på?


Kommer ni ihåg mitt spartips som jag tipsade om för inte allt för länge sedan? Oavsett vilket tänkte jag nu berätta att det går fantastiskt bra. Eftersom det fortfarande befinner sig i research-läge ligger dock insatsen väldigt lågt. Planen är dock att dubbla insatsen inom kort. Fram till och med idag har mitt satsade kapital ökat sitt värde med fullkomligt osannolika 1400%! Vilket fond eller aktie har lyckats med det under de senaste 14 dagarna? Jag hoppas att "turen" håller i sig och att jag kan redovisa än större framgångar framöver. Är du sugen på att vara med?

Kvalserien ser ut att bli en hemsk historia även i år. Det känns elefantiskt skönt att AIK slipper att harva i den denna säsong. Som det ser ut just nu får Malmö stå som klara favoriter att knipa en elitserieplats. Vilket lag som tar den andra platsen i ishockeyns finrum återstår att se. Jag var ytterst tveksam till att Rögle skulle kunna blanda sig i på riktigt allvar, men trots detta ligger de endast en pinne efter Brynäs som besitter andraplatsen. Just dessa två lag möts i morgondagens omgång. Rögle har hemmaplan. Elitserielaget Mora måste, på grund av dålig målskillnad, nästan gå rent de matcher som återstår för att ha en vettig chans på avancemang. Risken är att det spricker redan imorgon då man ställs mot serieledarna Malmö. Återtågande Leksand har i teorin fortfarande chansen, men måste förlita sig på andra lag. Imorgon räknar jag med att de besegrar Västerås.

Så. Det var lite random bloggning från toppen av mitt huvud. God natt.

Kommentarer
Postat av: jonna - en sån där ung mamma

vilken supersnygg design! :)

2008-04-06 @ 08:51:59
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Anna

Förstår att ni inte har hjärtat att lämna lilleman... gullungen...
Jag tycker ändå nu när du säger de att de finns vissa likheter mellan mina far (sanders morfar) och jerry wiliams... inte slående likheter, men så pass att sander ska kunna tycka de.

2008-04-06 @ 12:27:34
Postat av: Rebecka

jättesnygg design. har du gjort den själv?

2008-04-06 @ 18:52:36
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se
Postat av: Farmor Posh Spice

Jag tycker att Sander har en mycket god förmåga att se vem som liknar vem! Heja Sander!

2008-04-06 @ 21:09:11
Postat av: Sussie

Sander är ju helsöt!

2008-04-07 @ 19:06:29
URL: http://stringbeanjean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0