Mission: IKEA

Jag har varit otroligt hemlighetsfull angående detta i bloggen, men nu ska ni få höra. Tanken är att herr och fru E inom en extremt snar framtid ska besöka en av mina absoluta, mest troligen min absolut absolutaste, favoritaffär - IKEA. Anledningen till vår visit till denna skattkammarö är givetvis att de numera har börjat sälja bilar. (Se bild)


image93

Fast, i ärlighetens namn vette katten om jag orkar bygga ihop det där pusslet... Jag tycker ju faktiskt att en Billy bokhylla är utmaning nog. Näe. Det blir nog ingen bil ändå. Njet. Nope. Nein. Men känner jag mig själv rätt behöver jag inte direkt oroa mig för att jag ska lämna butiken tomhänt. Att jag lämnar den "tomplånbok" är dock mer troligt.


Här följer en kort briefing av uppdraget.


Primary objectives:
1. Garderob. Till hallen för att dölja såväl jackor som Erikas oändliga utbud av sneakers.

2. Bänk med förvaring. Även detta till hallen. Sitttplats och gömställe för diverse "skrot".

3. TV-bänk/möbel. För 40"-aren på mellanvåningen.


Secondary objectives:

1.  Rullgardiner

2. Lampa/or

3. Förvaringslådor

4. Diverse småplock


Fram till och med alldeles nyss var vi tveksamma om det skulle bli någon resa till Haparanda för vår del eftersom vi misstänkte att de stora paketen inte skulle rymmas i bilen. Efter att ha fällt sätena, lånat en hel tumstock från grannfamiljen B/A på 2C och mätt mätt och åter mätt kunde vi dock konstatera att det faktiskt finns en mycket god chans att sakerna kommer att rymmas trots allt. Skönt. Det skulle nämligen kännas lite surt att åka upp helt utan förhoppning om att man skulle kunna få med sig allt. Nu har vi iallafall hopp om att det ska rymmas. Förhoppningsis räcker det hoppet riktigt riktigt långt.

Är det förresten någon som är avis över vår lilla trip?


Kommentarer
Postat av: Sara

Inte så värst avis, här i södern har vi två IKEA mindre än en timme åt två olika håll :D (= tom plånbok ständigt) Men en golf-byggsats såg intressant ut!

2008-04-25 @ 12:59:25
URL: http://www.shelob.blogg.se
Postat av: j

Inte speciellt avis nej :-) Var där förra helgen, med baktanken att det nog skulle vara mindre folk helgen FÖRE löning...Det var SMOCKFULLT!

Jaja, bra stressterapi om inte annat (sett ur min horisont alltså).

Lycka till, och kör försiktigt, se upp för "plåtsnutarna".

2008-04-25 @ 19:01:30
URL: http://www.skebo.ac/jannelindberg/main.htm
Postat av: Sofie

Mycket avis. Det skulle ju ha varit du och jag, Mikke.

Men - ha så kul ändå. Vi ses kanske på söndag?

2008-04-25 @ 22:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0