Vad? Jag? Och? - del 10

Run Fat Boy Run


Vad? Den älskvärda, men överviktige Dennis (Simon Pegg) lämnar sin gravida fästmö Libby (Thandie Newton) samma dag de ska gifta sig. Fem år senare inser han att hon faktiskt fortfarande är den enda han älskar. När Libby presenterar sin nya pojkvän (Hank Azaria) som är framgångsrik, snygg och springer maraton säger Dennis förstås "jag med", varpå han måste tokträna inför maratonloppet tre veckor senare. Till sin hjälp får han exets kusin (Dylan Moran, Shaun of the Dead) och sin indiska hyresvärd.


Jag? Detta var helt klart en film i min smak. En liten del tanke, ännu mer hjärta och allra mest humor med både smyg- och tokroliga scener där Simon Pegg briljerar. Man kan väl inte direkt påstå att det är något nyskapande och revolutionerande direkt, men det behöver det ju inte alltid vara heller. Det var iallafall helt klart mycket god underhållning som jag rekommenderar till samtliga bloggläsare.


Och? Något oväntat är filmen regisserad av David Schwimmer - yes, mera känd som Ross från Vänner - som tidigare också spelade ihop med Simon Pegg i filmen Big Nothing. Simon Pegg är för övrigt den som skrivit manuset. Vilket helt klart märks då humorn liknar den i Shaun of the Dead och Hot Fuzz.


Trailer:


Kommentarer
Postat av: Maja W

HEJ söta familjen! LÄste just om stackars sander=/vi är lika blödiga här,man har bara inte hjärta att lämna dem ensamma.Men vi har ett annat problem- vi har en lillkille som kommer varje natt ungefär samma tid och klämmer sig emellan oss!Inte så konstigt att det fortfarande inte blivit någon ny Widmark/Berggren här!på tal om filmer- jag och Johan såg en riktigt bra i helgen. Juno hette den men jag har en känsla att ni redan hunnit med den filmen?Om inte, se å njut! Hoppas ni haft en trevlig helg, hälsa frugan och snorungen!ps. Janne Astlin och Lasse Åberg?hahahaha!KRamar från oss

2008-04-07 @ 12:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0