Vandraren har ingenstans att gå när han kommit fram till slutet

Imorgon är det dags att rapportera stegen för period 2 i stegräknartävlingen som mitt arbetslag deltar i. Eller delar av mitt arbetslag rättare sagt. C är inte med eftersom hon är sängliggande efter operationen och Y har faktiskt lämnat laget efter att samarbetet med hennes stegräknare inte fungerade exemplariskt. Tydligen visade den konstant alldeles för få steg samtidigt som min stegräknare gjorde precis raka motsatsen. "En glädjemätare", helt enkelt.


Nåväl. Laget fortsätter dock sin vandring från Paris, men vi har så smått insett att det inte finns någon rimlig chans att vi ska nå hela vägen hem. Late L är nog den i laget som har vandrat flest steg under den andra perioden. Trots detta har han ändå inte nått upp till den snittnivå vi enligt kalkylen måste hålla. Nu är det dags att redovisa mitt resultat för period 2.


Räknade dagar: 31 st


Bästa dag: Lördag 12/4 - 22,100 steg (Innebandycup där jag både spelade och dömde)


Sämsta dag: Söndag 13/4 - 2,900 steg (Dagen efter innebandycupen...)


Totalt vandrade steg under period 2: 212,200


Snitt per dag under period 2: 212,200 / 31 = 6,845


Totalt vandrade steg under period 1 + 2: 199,900 + 212,200 = 412,100 steg


Snitt per dag steg under period 1 + 2: 412,100 / 52 = 7,925 steg per dag


Om man ser till antal steg per dag ligger jag inte alltför galet långt efter det snitt vi budgeterat med. Målsättningen var nämligen att vi skulle gå 8,600 steg per dag då detta skulle räcka för att ta sig hem från Paris. Jag ligger med andra ord inte mer än 675 steg efter. Per dag då såklart. Och med tanke på att det nu har gått 52 dagar av tävlingen innebär det ju i själva verket att jag ligger 52 x 675 = 35,100 steg efter kalkylen. Usch. Det lät verkligen otrevligt. Tror någon att jag hinner jobba ikapp detta under den sista och avslutande perioden?


Tveksamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0