Dagens reaklipp

Efter en underbar dag i Medle, som jag kommer att länka till senare när underbara Soof lagt ut bilder från äventyret, med lek bland djuren bar det av till stan för lite kvick reashopping. Detta fyndade vi snabbt ihop på sisådär 30 minuter.

Nice?

Två cardigans till stora mig från JC. EFtersom det var 75% Rea kostade dessa mig inte mer än futtiga 228 kr. Riktigt nice price in deed. Utöver det finfina priset var de dessutom rätt så snygga. Den till höger såg jag aldrig ens på innan köpet, men den var så skön så det var ett givet köp i vilket fall som helst.

Eco!

Ett eco-kit till unga fröken Stella inhandlades på Åhlens. Det känns väldigt retro. Kanske lite väl mycket retrohysteri just nu, men eftersom jag har hakat på den här eco-trenden rätt så hårt fungerar detta kit alldeles utmärkt. Jag gillar dessutom hela den här bondgårdslooken. Det passade liksom in så bra i dagens tema.

Levis!

Fru E fick sig ett par riktigt najsiga jeans från Levi's inhandlade på JC. Bilden gör dem tyvärr inte riktigt rättvisa, men tro mig när jag säger att de var riktigt trevliga. Inför fotograferingen försökte jag faktiskt få henne att glida ner i jeansen, men det blev tvärnit. Tyvärr. Well, well... jeansen var ett fynd likafullt.

Lego!

Givetvis fick även sonen sig något från den finfina rean. Dock inga kläder. Istället inhandlades två Bionicles för honom att leka med. Han har dock inte fått dem ännu då vi funderar på om vi ska ge dem i "börja-om-på-jobbet-igen-present". Typ. Fru E, och många med henne, tycker att man inte ska hålla på och ge bort en massa saker hit och dit utan någon speciell anledning. Och det kanske är bra att hon tycker så för jag skulle kunna ge bort saker kors och tvärs precis hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Katarina

VIlken besvikelse att E inte ville "posa" i sina nya jeans - även om jag är helt övertygad att de är smashing på! Vi har också börjat dra vårt strå till stacken (läs: handla ekologisk mjölk) och gör delvis medvetna val. Även Sigge kan stoltsera med ett par ekologiska outfits - finns ju faktiskt en hel del att välja på. Och snygga dessutom! Om ni orkar med gubben, så har de en del fint ekologiskt på Asplunds faktiskt. Bland annat en adorable brunprickig pyjamas från Fixoni som finns i en schysst rosa färg! Den gröna eko-outfiten från Åhléns är verkligen fin. Lagom retro! Och härliga färger!

2008-08-06 @ 09:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0