Hellsongs på Pinkerton

Lördagen den 6 september kommer jag att agera toastmaster på en god väns bröllop. Ni som är inbjudna till detta evenemang garanterar jag en hel del skön underhållning. Till alla andra kan jag som kompensation rekommendera ett besök på Pinkerton där det mycket trevliga bandet Hellsongs uppträder.

Hellsongs är ett band bestående av tre medlemmar - en tjej på sång och två killar som styr upp instrumentspelandet. Det som gjort att jag har fått upp ögonen, eller rättare sagt öronen, för denna sköna trio är deras väldigt avskalade och sköna covers på gamla klassiska hårdrockslåtar som Iron Maidens Run to the hills, Sabbaths Paranoid och Megadeaths Symphony Of Destruction. Alla i en väldigt annorlunda, men också väldigt bra, version än orginalen. De flesta av deras låtar från skivan, Hymns In The Key Of 666, går att lyssna på via Youtube och här nedan väljer jag att klippa in deras version av Symphony Of Destruction som dessutom har en riktigt nice video. Enjoy.


Kommentarer
Postat av: pia

JAAAA!!!! Hellsongs är ju RÅBRA!!! Måste kollas upp!!!

Förresten, VAD jättefina ni var på "BB-nytt", URGULLIGA barn och snygg fru:)

Ha det!

2008-08-27 @ 17:28:50
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Mikke

Pia >> JAAA, visst fasiken är de råbra!! Kolla upp!! Och tack för komplimangerna, jag är onekligen lyckligt lottad som har så gulliga barn och en så vacker fru. Och de har ju givetvis också en himlans tur som har en så stor, snäll och stilig far och karl som jag. ;D

2008-08-27 @ 20:08:50
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: terese

haha det kan jag inte riktigt hålla med om ;)

2008-08-27 @ 21:05:56
URL: http://annikateresecarlsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Du som verkar ha kollat in lite smycken. Du har inte stött på någon sida som säljer bokstäver i guld? Är ute efter ett A att hänga runt halsen! Önskar mig ett av ante i födelsedags present!

2008-08-27 @ 21:24:55
Postat av: Mikke

Hmm... jag undrar just vad det är som signaturen "terese" inte riktigt kan hålla med om. Är det...



1. Att jag kommer att underhålla på bröllopet?

2. Att Hellsongs är bra?

3. Att mina barn är urgulliga?

4. Att min fru är snygg?

5. Att jag är lycklig som har de ovan nämnda?

6. Att dom är lyckliga som har mig?



Visst blir man lite nyfiken?

2008-08-27 @ 23:09:49
URL: http://litotes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0