Vad? Jag? Och? - Del 26

Heavy Petting

Vad? När Charlie (Brendan Hines) faller pladask för superkexet Daphne (Malin Akerman), förbereder han sig på att det kan bli svårt att få ha henne ifred. Men han förväntar sig inte att den största rivalen - är en hund! Babydoll är Daphnes bortskämda vovve som gör allt för att sätta käppar i hjulet för Charlie. I kampen om ensamrätten till Daphnes kärlek - sker något oväntat: Charlie blir upp över öronen förtjust i hunden och plötsligt är tringeldramat helt upp och nervänt. För att Charlie ska få leka och mysa med Babydoll - måste han hålla grytan varm med Daphne. Det blir en tuff balansgång där han riskerar att förlora både hunden och flickvännen.

Jag? Jag skulle ljuga om jag skulle påstå att jag inte har sett typ sisådär hundratusen filmer i ungefär samma stil och med samma utgång. Lite roligt, lite romantiskt, mycket förutsägbart och mycket klisché. Inget nytt med andra ord. Lättsmält och en film som kommer att glömmas bort relativt snabbt. Det som höll upp det hela var att jag såg en del likheter mellan min syster och Daphne. Allra mest i filmens absolut sista klipp vilket liksom blev pricken över i:et. Soffipropp upp i dagen! Om du blir nyfiken får du helt enkelt se filmen... Jag skvallrar inte.

Och? Det är bra länge sedan jag skrev ett nytt Vad? Jag? Och? - inlägg. Sen Stella föddes har jag inte gjort ett enda. Tro nu inte att det beror på att vi inte har hunnit se några filmer. Åh, nej. Vi har sett massor av filmer och planen är att jag ska skriva om dem alla. Fram till och med idag har vi sedan den 28/6 (dagen vi kom från BB) sett 17 filmer. Det blir i snitt ungefär 2,5 film i veckan. Ganska nice filmtempo skulle jag vilja påstå.

Tyvärr fanns det ingen trailer man kunde klippa in från Youtube, men här ser ni omslagsbilden på den svenska versionen av filmen. Tydligen har de i Sverige valt att döpa om filmen till Heartbreak girl. Anledningen till detta, som så många gånger förr, katastrofala namnbytet vette kanelbullen. Jag misstänker att det är så patetiskt att de försöker anspela på den tidigare filmen Heartbreak Kid där den nya svenska "superstjärnan" Malin Åkerman spelar mot Ben Stiller. Vad tror ni?

Malin!


Kommentarer
Postat av: sofia

Nu blev jag ju riktigt nyfiken. Måste se filmen.. Antar att likheten mellan oss handlar om kärleken till hundar...

2008-08-18 @ 12:36:05
URL: http://animales.blogg.se/
Postat av: Mikke

Kanske kanske... och att ni är svenskor båda två kanske! Och söta... :D

2008-08-18 @ 19:39:15
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: Becca

kunde haft en annan titel :P

2008-08-19 @ 01:32:35
URL: http://pinkbecky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0