Vad? Jag? Och? - Del 27

Something New

Vad? Kenya McQueen (Sanaa Lathan) trodde hon hade allt - en framgångsrik karriär, goda vänner och bra kontakt med sin familj. Det var bara en sak hon inte hade ordning på: sitt kärleksliv. Allt förändras när hon möter den vite och livfulle Brian Kelly (Simon Baker). Men när en idealisk och till synes perfekt man (Blair Underwood) dyker upp i hennes liv måste Kenya välja mellan äktenskapet alla förväntar sig och romansen som ingen kunnat drömma om.

Jag? Ännu en film som i mina ögon faller in under genren "rom-kom" trots att IMDB verkar kalla det en drama. Kändes inledningevis litegrann som ett Sex and the city för afroamerikaner, men blev ju längre in i filmen man kom mer och mer som an rätt så vanlig och typisk film i sin genre. Eftersom jag under de senaste 10 åren, min tid med kära fru E, har vant mig vid den här typen av filmer har jag inga problem med att uppskatta även denna film. En okej rulle. Inte mer, inte mindre. Dock inget jag kommer att springa runt och rekommendera andra att se. 

Och? Kan det verkligen vara så förbaskat svårt för en svart att dejta en vit och vice versa? Jag har tyvärr(?) ingen egen erfarenhet i ämnet, men jag tycker att det borde vara betydligt mer accepterat än vad det verkar vara i den här filkmen. Nu misstänker jag att det är betydligt tuffare i USA än vad det är i Sverige när det gäller förhållanden över rasgränserna, men allvarligt!? Kan det vara så illa som i den här filmen? Visst fasiken lever vi på 2000-talet?

Omslag:

Boing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0