Uppesittarpyssel

Hela dagen idag har varit en dag där herr E, allt som oftast i samarbete med fru E, konstant befunnit sig i pysselmode. Sonens nya rum har givitvis varit det pyssel som ständigt varit i fokus, men utöver allt pysslande i detta himmelrike har det ändå hunnits med annat småpysslande. Det återstod ju en del julklappsinslagning bland annat. Kommer just nu ihåg att jag fortfarande inte slagit in fru Es julklapp. Attans osis. Ska sanningen fram är jag inte ens riktigt 100 på var den ligger. Nåja. Det löser sig.

Nu myser vi med sonen i soffan innan han ska sova. Ja. Vi vet mycket väl att de flesta andra barn i vår omgivning sover sedan länge. Men vi är en mysfamilj och myser helst tillsammans hela bunten. Absolut inget ont om alla ni som har sovandes barn vid det här laget. Nejnej. Vi är lite avis på er istället. Kanske lite extra avis idag med tanke på att vi endast kan färdigställa rummet först när sonen somnat. Hoppas det kan bli ganska så snart ändå...

Rummet blir dock makalöst bra. Både jag och fru E är meganöjda so far och skulle nog allra helst vilja flytta in där själva. Ni som följer bloggen kan räkna med att det dyker upp bilder inom kort. Spännande värre. Right?

Nu ska vi "binga". Jag återkommer till detta fantastiska verb en annan gång. Avslutningsvis hoppas ni alla har en enormt mysig uppesittarkväll. Det har vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0