Lättlurad, jag?

Jo. Jag vet. Min namne och kollega gjorde det väldigt tydligt för mig idag att jag är fullkomligt och totalt grundlurad i och med det här med min stegräknarmani. Han har dock lovat att försöka hålla koll på mig och se till att jag får hjälp om det blir värre än vad det är idag.

Underligt att man kan vara så lättlurad och tävlingsinriktad att man faktiskt besvärar sig att ta en liten (läs pinsamt lång) omväg på väg till kopieringsrummet, matsalen och toaletten för att få fler steg på den där lilla manicken som sitter fastknäppt på skärpet. Knäppt. Jag borde skärpa mig. Men jag undrar just hur många steg jag tjänade in genom att vandra runt runt samtidigt som jag gick igenom engelska ord på tavlan? Säkert några hundra...

image29

Det faktum att en extra runda runt i klassrummet gav sisådär 20-30 steg om man hade riktigt tur medförde att jag idag har varit en väldigt aktiv och rörlig pedagog. Istället för vanlig rast tog jag dessutom ut eleverna på en långpromenad. Min ursäkt var givetvis det fantastiska vädret och den helande effekt frisk luft kan ha på en ung själs inställning till skolarbete. Det var givetvis lögn alltihop. Jag ville bara ha steg på räknaren. Typ. Alla vet ju att frisk luft är farligt för ungdomar. Tur att mina kära IV-barn missat detta... ;D

Dagens skörd blev dock mindre än igår, men än dock imponerande 14,000 steg. Detta innebär att jag under de två första dagarna gått sammanlagt 29,001 steg. I'm impressed - are you impressed?

Nåväl, jag ska försöka undvika att hamna i någon ond cirkel och endast blogga om denna hysteri vad gäller steg hit och steg dit, men just nu idag blir det nog inte så mycket mer bloggande för min del. Jag har dock skrivit en sjuhelsikkes massa intressant om min arbetsgivare Skellefteå kommun som jag funderar på att blogga om. Tyvärr är detta skrivet på papper för tillfället och det återstår att se om det någon gång förvandlas till digital form.

Skulle det möjligtvis vara något som du skulle vilja läsa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0