Melodifestivalen deltävling 1

Okej, tanken var att jag skulle hinna med att blogga innan tävlingen och ge mitt förhandstips, men det sket sig då radhuset var i stort behov av städning innan kvällens gäster skulle anlända. Därför kommer nu mitt förhandstips i efterhand. Smart va? Jag trodde att det skulle bli Christer Sjögren och E-type med pudlarna som skulle gå direkt till final. Till andra chansen tippade jag att Amy Diamond och Velvet skulle gå.

Mitt ovanstående tips var alltså innan jag ens hade hört en endaste ton av omgångens bidrag, men med facit i hand var jag ju trots detta inte alldeles på tok fel ute...

När vi och våra gäster hade hört samtliga bidrag gjorde vi en egen omröstning inom gruppen där vi gav alla bidrag en placering mkellan 1 och 8 för att se vilka vi ville skicka till Globen respektive Kiruna. Vårt resultat följer här...

1. Velvet - Deja Vû
2. Michael Michailoff - That's love
--------------------------------------------
3. Amy Diamond - Thank you
4. E-type & The Poodles - Line of Fire
--------------------------------------------
5. Suzzie Tapper - Visst finns mirakel
6. Brandur - Lullaby
7. Face 84 - Alla gamla X
8. Christer Sjögren - I Love Europe

Ingen av de två bidragen som fick flest poäng av oss lyckades gå vidare i tävlingen. Velvet placerade sig som 5:a och Michailoff som 6:a. Av våra två gäster så hade både Lars och Cissi samma favorit och la sin fullpoängare på Velvets dinscodänga. Erika röstade fullt på gamle Fame Factory-bohemen Michael Michailoff medan jag röstade  Amy Diamond som 1:a. Med andra ord var jag den enda i sammanhanget som fick sitt favoritbidrag vidare... Trist.

Gästerna var även enade i sitt val av sämsta bidrag då både gav gamle Christer minsta möjliga poäng. Erika tyckte sämst om tjejbandet Face 84 som kändes lite "Fritidsgård" om ni förstår hur jag menar? Själv gav jag minst poäng till en i mitt tycke riktigt tråkig låt - Lullaby med Brandur.  Precis som titeln antyder så var det ett riktigt sömnpiller...

Avslutar med att klistra in kvällens vinnare.





Vem var din favorit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0