Melodifestivalen - Deltävling 2 (förhandssnack)

I den andra deltävlingen som äger rum i gurkstaden Västerås känns det som att tävlingsledningen gjort allt som står i deras makt att se till att Carola går vidare till Globen. Omgången ser nämligen tämligen blek ut och Carola tillsammans med Andreas Johnson får stå som megaklara favoriter. Jag undrar förresten vilket odds de har på avancemang? Borde knappt vara spelbart...

Vem som kniper den andra finalplatsen vette katten, men det känns ju som att Ola är omåttligt populär bland landets småtjejer. Personligen gillar jag ju Lasse Lindh och jag skulle gissa att jag kommer att gilla honom även i detta sammanhang. Min gissning är att han kniper en plats till Kiruna och andra chansen.


De övriga som deltar känns väl lite sådär...

  • Sanna Nielsen kommer säkert att sjunga vackert och fint, men jag ställer mig tveksam till att det räcker längre än en möjlig plats i andra chansen.
  • Den blyge hockeyspelaren och fame factory-fjanten Alexander Schöld känns inte som någon vass utmanare, men jag kanske har helt fel i det här fallet? Det kanske finns en massa tjejer som kommer att tokrösta på lille Alex? Kanske det håller om han undviker att prata...
  • Båda grupperna Rongedal  och Andra generationen känns mer eller mindre som ett skämt, men jag måste samtidigt medge att jag gillar låtnamnet "Kebabpizza Slivovitza". Humor.
  • The Nicole ser på pressbilderna ut som en blek Britney-wannabe och det är ju synd att hon inte insett att det inte alls känns sådär superhett i dagsläget. Kolade även ett videoklipp av henne och det känns ojojoj så fel.

Nåväl, det blir garanterat underhållande att följa denna deltävling och precis som senast kommer jag tillsammans med de som följer denna tävling i min närhet rösta och ge poäng till samtliga bidrag för att se om rätt låt faktiskt också lyckas vinna.

Mitt förhandstips blir dock följande. Till final går Häggkvist & Johnson och Ola medan Lasse Lindh och Sanna Nielsen får inrikta sig på att ta nya tag i andra chansen uppe i Kiruna. Som joker plockar jag ut Alexander Schöld.


Vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Anna

Sanna & Andreas/Carola till final. Ola och Alex till andra chansen tror jag! har inte hört dom men de känns rimligt. Eller så Ola direkt istället för Sanna! men de kommer att stå mellan dessa fyra. Bomb säker!!!!

2008-02-16 @ 16:45:42
Postat av: anna

ja försökte titta på melodifestivalen på internet men de segade som tusan så ja gav upp:P haha

2008-02-17 @ 07:48:03
URL: http://wooonderful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0