Mikke "hjärta" onsdagar och fredagar

Efter jul fick jag möjligheten att arbeta halvdagar onsdagar och fredagar och detta har verkligen varit guld värt! Jag njuter av varje sekund av den kvalitetstid som jag får tillbringa tillsammans med min lille son. När jag har hämtat upp honom från förskolan försöker vi oftast hitta på något kul att göra och det innebär att det kan bli vad som helst faktiskt. Fredagar brukar det oftast sluta med att vi spelar innebandy på John Baurgymnasiet, men andra roligheter som kan hända är att vi åker stjärtlapp i backen, åker skridskor, går på stan, leker i lekparker, går på fik, besöker fotbolls- eller hockeyträningar, bakar kakor, bygger kojor, dansar disco, ser på bio, kramas och pussas och har allmänt myspysigt.

Idag var det skridskor på Skogsvallen som stod på schemat och efter lite skridskoåkande och en hel del ramlande blev det ett stopp i fotbollstältet för att se när "storkillarna" tränade fotboll. Oerhört spännande verkade sonen tycka. Fotbollskillarna var jättesnälla och kom och hejade på en märkbart imponerad son. Kul!

På tal om snälla så var även vaktmästaren på Skogsvallen en riktigt hyvens vaktmästare. Annars tycker jag att vaktmästare lätt har en tendens att vara lite griniga på dem som är och "nöter" på deras anläggning... men det är alltid kul att stöta på folk som bryter ner ens negativa fördomar.

Nu har fru E varit hemma på en blixtvisit och ätit för att sedan ge sig av på Me&I-party tillsammans med grannen A. Återstår att se om det blir något köp denna gång...

För min och sonens del väntar det lek med hans bilar. Han paxade Porschen och jag fick en Toyota. Hysad nitlott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0