På gång...

Mitt arbetslag där jag ingår har fått mig att delta i ett lag som i sin tur deltar i en tävling som innebär att man ska gå en sjuhelsikkes massa steg varevigaste dag. Målet med tävlingen är, om jag inte missat poängen helt och fullt, att förflytta sig sträckan mellan Frankrikes huvudstad Paris och Skellefteås Johanna i Parken. För att lyckas med detta innan tävlingens slutdatum måste man ligga på ett snitt på 8,600 steg per dag och för att se om man uppfyller detta krav har alla tävlande dessutom en stegräknare i sitt bälte.

För att jag ska lyckas nå hela vägen har jag tillsammans med min bilpendlare bestämt att vi hädanefter ska gå till och från jobbet. Första dagen var idag och jag är redan less. Grymt less faktiskt.

Nåväl, det kanske är som med att sluta röka eller att sluta snusa och allt sånt där skit att man vänjer sig vid det och att det efter ett tag faktiskt känns riktigt bra att gå denna sträcka dag ut och dag in... Kanske blir det så. Kanske inte. Mest troligen inte skulle jag gissa.

Jag ska idag även passa på att gå upp till Skellefteå Kraft Arena och se AIK spela mot Timrå. Förhoppningsvis ger det tillräckligt många steg för att jag ska uppfylla dagens kvot. Just nu ligger jag på 5 567 steg och jag ska strax promenera hem från Kaplan. Trevligt. Prisa gud för MP3-spelaren!

Återkommer ikväll med dagens stegskörd.

(För övrigt tror jag att AIK vinner ikväll med 3-2)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0