Vad? Jag? Och?

Eftersom jag och fru E då och då ser en och annan film kändes det som en logisk grej att kort skriva om dessa i min förträffliga lilla blogg. Då jag inte direkt känner för att dela ut några NV-bollar eller heller skriva några längre recensioner väljer jag att använda höjdhopparen Stefan Holms lysande Vad? Jag? Och? som innebär att man kortfattat svarar på just dessa frågor om det man sett, läst eller hört. I mitt fall ska jag, åtminstone inledningsvis, hålla mig till det jag har sett i filmväg. I helgen har vi sett följande filmer.

Man About Town


Vad? En dramakomedi med Ben Affleck och Rebecca Romijn. Jack Giamaros (Affleck) jobb som agent åt filmstjärnor och manusförfattare i Los Angeles hotas av en reporter som vill plocka ner honom och hans företag efter att hon fått tag på Jacks dagbok. För att göra saken sämre har hans fru (Romijn) precis avslöjat att hon haft en affär med en av hans klienter.


Jag? Hade väl inte några större förväntningar, men hade kanske ändå hoppats på mer komedi. Blandningen mellan just komedi och drama gick väl inte alltid sådär jättebra ihop och att en film på 96 minuter upplevs lång kan man väl inte påstå är ett bra betyg?


Och? Den första sekvensen som jag egentligen upplevde som komedi kommer en ganska bra bit in i filmen, men då är det också fruktansvärt roligt när Affleck blir misshandlad och sedan går till tandläkaren. Resultatet efter behandlingen är liksom helt omotiverat, men ack så roligt.



Bottoms Up


Vad? Komedi med Paris Hilton och Jason Mewes som har kapats vid fotknölarna av de allra flesta filmtyckare runt om i världen. Owen Peadman (Mewes) jobbar som bartender på sin fars restaurang i Minnesota som går dåligt och hotas att gå i konkurs. Owen åker till Los Angeles för att delta i en bartender tävling för att försöka rädda restaurangen. I Hollywood träffar han Lisa Mancini (Hilton) som är tillsammans med Hollywoods hetaste skådespelare.


Jag? Det är svårt att undgå Paris Hilton bedrövliga skådespeleri, men samtidigt älskar jag Jason Mewes och han gör sig bra även i denna väldigt enkla och ytliga komedi. För mig personligen var det helt okej spenderade 89 minuter av mitt liv.


Och? Jason Mewes har som vanligt en hel uppsjö av underbara repliker som tex "Their ass is grass and I'm the lawnmower" och "Are you down for some Tinseltown partying?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0