AIK - Mora 2-2

Okej, det gick väl sisådär med mina punkter som jag nämnde innan matchstart, men här följer en redovisning...

1. Amanda Svensson sjöng nationalsång och hon skötte sig som väntat utmärkt.
2. Lee Goren gjorde precis som utlovat MINST 1 mål och spädde dessutom på med en assist.
3. Forsell var inte bäst på plan. Han var istället klok nog att stanna hemma och mysa med sin nyfödda lilla bebis...
4. Nope! Det blev inte alls någon seger med 3-2... tyvärr...

Vet egentligen inte varför jag skrev att det gick sådär.. Två av mina punkter stämde ju klockrent med sanningen och en (den om Forsell) kan man ju inte heller säga att den var fel egentligen? Anledningen till att det känns lite ruttet är nog att resultatet inte gick in. Det kändes nämligen som att AIK borde ha vunnit den här matchen...

Nog om det.

En sista rolig hockeynotis är att min gamle lagkompis och dessutom klasskamrat, Jens Nyström, är aktuell för landslagsspel. Jag och Jens spelade tillsammans under ungdomsåren i CRIF fram tills dess att Jems valde att byta klubb till AIK. Nu spelar han för tillfället i norska klubben Comet och ligger just nu på andra plats i poängligan för backar med sina 9 mål och 10 assist. Tro nu inte att detta räcker för att imponera på Tre Kronor-coachen Bengt-Åke Gustafsson. Nej, nej, nej... det är nämligen så att Jens har bytt till norskt medborgarskap och är i och med det högaktuell för att ta plats i den norska landslagstruppen. Mer om detta kan man läsa här.

Kommentarer
Postat av: Henke

Varför två likadana inlägg? Känns inte det lite som overkill? ;)

2008-01-29 @ 23:00:16
Postat av: Mikke

Vadå två likadana? ;)

2008-01-30 @ 00:00:13
URL: http://litotes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0