Att semla eller inte semla...

Skrivet onsdag 16/1-08 KL 00.03

Om någon mot förmodan har missat det har vågen börjat visa alldeles på tok för höga siffror när jag råkar ställa mig på den. En som absolut inte har missat det är min underbara fru som kärleksfullt, men dock ständigt, påminner mig om detta faktum...

 De som känner mig väl vet att den här tiden som började nyligen och som sträcker sig fram till i slutet av februari är en mycket farlig tid i mitt kalorifyllda liv. Förklaringen är enkel - Det säljs semlor! Dessa gudagåvor till bakelser är förmodligen det jag uppskattar mest av allt efter Sander och Erika... Eller, kanske inte riktigt, men när Fettisdag närmar sig känns det iallafall så... Hittills denna säsong har jag hunnit med att avnjuta 6 stycken, vilket i mina mått räknat faktiskt är ganska blysamt. Under högstadiet klämde jag i mig 12 semlor under en lunchrast iofs i tävlingssyfte, men kanske ändå smått imponerande eller möjligtvis äcklande?

image2


Erikas senaste plan var att jag absolut inte skulle få äta några semlor denna vecka. Åtminstone inte innan det blev dags för helg. Ja, ja.. tyckte jag och tänkte väl inte så mycket mer på det. Fram till och med ikväll när jag åkte och handlade på Moröhallen. Där såldes butiksbakade semlor i 2-pack till det förnämliga priset 19,90kr. Kunde jag stå emot? Väl hemma igen plockade jag in de varor jag hade inhandlat och började sedan att städa undan litegrann samtidigt som Erika fixade nere i tvättstugan. En stund senare kommer Erika upp och säger att hon ska gå upp och lägga sig. Det sista hon säger innan hon vandrar uppför trappen till övervåningen blir följande ord:

- Du har väl inte köpt två semlor nu som du ska trycka i dig?
- Kanske, svarar jag och känner mig lite smygbusig.
-Du äter inte två semlor! Då får du äta en och sen kasta den andra, blir Erikas hårda och ganska så känslokalla respons.

Erika vandrar vidare upp och jag lägger mig lite genant framför TV:n. Efter att Erika gjort sig klar för sängen hör jag hur hon trippar ner igen och vandrar in i köket. Vad ska hon göra måntro? Jo, hon öppnar givetvis kylen och undersöker om det finns ett 2-pack butiksbakade semlor för 19,90kr liggandes där. Jag skrattar lite lätt och skakar på huvudet. Erika granskar kylskåpets innehåll noga och sedan ler hon och går åter upp på övervåningen.

Vad tror ni? Hittade hon möjligtvis några semlor?

Kommentarer
Postat av: Malin

Joo,det tror jag nog att hon gjorde.
Men idag får du väl äta hur många semlor du vill, det är ju trots allt Fettisdag. :)

2008-02-05 @ 18:28:18
URL: http://moppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0