Och så enkelt förlorade man 600,000 kronor...

Jag och min bror spekulerade friskt inför dagens match mellan AIK och HV71 och med Skellefteås oerhört sargade trupp kändes det som ett stensäkert kort att spela seger för hemmalaget och tillika serieledarna HV71. Enligt storebror Johan hade Expekt ett fantastiskt högt odds på pojkarna som spelar i Kinnarps arena och det betalde 1,40 gånger pengarna om man spelade på hemmaseger.

Plättlätt match tyckte jag och ville genast sätta huslånet på en säker 1:a. Tyvärr var jag upptagen med att döma innebandy och hann därmed inte frigöra nog med kontanter för att lägga in mitt spel och därmed gick jag också miste om de 600,000 kronorna som spelet skulle ha givit mig.... attans osis...

Fast i ärlighetens namn vette katten om jag suttit här nu inatt och skrivit på den här bloggen om jag faktiskt hade lagt det där spelet. Efter 4 minuter in på matchen hade jag nog skrattat mig mer eller mindre harmynt och känt mig rik som ett troll, men när Skellefteå sedan reducerade och även kvitterade till 2-2 och efter det fick sisådär miljontals chanser att ta ledningen i powerplay finns risken att jag hade fått en knäpp och kolat.

Så, såhär i efterhand kanske man får vara nöjd ändå?

Ska jag vara helt ärlig gick jag faktiskt bara miste om 599,100 kronor då dömningen inbringade 900 kronor.
image6
(Bild från vår källare - S+M & H+T, nu vet ni varför man inte får gå ner i vår källare!)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du skulle bara ana vad som finns i vår källare...

2008-01-20 @ 14:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0